lørdag den 7. maj 2022

DET SAGDE KNÆK

 

Denne Lørdag fik en dramatisk begyndelse, da jeg satte mig i min lænestol, sagde det knæk.


Det var benet der røg sig en tur, men nu har jeg også ejet stolen siden 1995, hvor jeg købte den i JYSK. Så man kan vel sige, den har tjent sin værnepligt.

Men jeg har ikke råd til at gå ud og købe en ny stol, hvad gør jeg så ?


Jeg har denne 2 personers sofa, jeg aldrig har brugt til andet end at lægge mit tøj og andet rod på. Den kunne jeg jo tage i brug, det krævede dog jeg fik møblerne vendt lidt rundt.


Lænestolen og sofaen byttede plads, og i stedet for at have sofabordet stående på langs med sengen, står det nu på langs med sofaen.

Det giver en fornyelse af mit hjem, og syntes faktisk det giver mere gulvplads. 

Og i sofaen sidder man faktisk bedre end jeg gjorde i lænestolen, og så kan jeg ligge ned og se fjernsyn. Det er sgu ikke helt dårligt.


Jeg fik for sent at vide der i dag skulle være Kylling Festival i Vinderup, nu havde jeg besluttet mig til jeg bare ville have en stille Lørdag herhjemme. Oven på en uge med overarbejde hver dag, var det det jeg trængte til.

Det passede mig fint der ikke var en skid i fjernsynet i går aftes, så kunne jeg gå tidligt i seng på en Fredag aften. Og hvor var det skønt for engang skyld, at få hele 8 timers søvn, til hverdag får jeg kun 6 timers søvn, og den manglende søvn kan sgu godt mærkes i længden.

Derfor kom jeg ikke til Kylling Festival i dag, det må vente til næste år.

Men en tur til Vinderup skulle jeg nu, da jeg ville ud at spise på Nørregades Køkken.


Det er længe siden, jeg har været derude at spise. Men i aften var Dagens Ret; Skinke Snitzel . Og da jeg ikke orker at lave mad selv i dag, passede det mig meget fint.

I aften åbner jeg snapsflasken når jeg vil se Melvin Kakooza Show, et par flyversjusser inden sengetid, det lige hvad jeg trænger til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar