lørdag den 7. november 2020

SÅ BLEV DET J-DAG

 

Igennem mange år, falder Julesneen altid den første Fredag i November måned kl.20:59. Men fordi Verden er ramt af en sygdom Covid-19, aflyste Tuborg begivenheden. 

Traditionen er ikke sådan at aflive, blot for en smule sygdom. Når blot man overholder Myndighedernes anbefaldinger, om at holde afstand, vaske og spritte sine hænder, og bruge mundbind,


kan en J-Dag sagtens gennemføres. Ikke på normalvis, men med nogle få ændringer i programmet. 


For tiden er jeg på kursus på UCH i Holstebro, I ved jo nok, det drejer sig om at få kørekort til bus. 

Så i går skulle jeg ikke med hjem til Struer, men med bussen fra Holstebro Busterminal til Vinderup. 


Vel ankommet til Vinderup, kunne jeg nå en hotdog og en Cocio i Grillhytten, for det dur ikke at drikke øl på tom mave. 

Og så var det ind på Irish Pub, hvor J- Festen allerede var skudt i gang. 

Bordene var flot pyntet og Kristian, skulle underholde med guitar og sang. 


Kl.17 var der lækkert smørrebrød og en lille snaps til.


Og kl. 17:59 kunne vi endelig få lov, at smage årets Julebryg fra Tuborg.


I en hel time kunne vi drikke al den Julebryg vi kunne nå, ganske gratis. 

Jeg nåede 3, og så skulle jeg til at tænke på toget hjem til Struer.

For om Fredagen kører der åbenbart ikke mange tog om aftenen, der køre et kl. 19:48, og så først igen kl. 22:48, og når værtshusene lukker kl. 22, er det træls at skulle stå og vente næsten en time på et tog. 



Hjemme i Struer, kunne jeg nå et smut på Bubsi, inden jeg skulle have fat i en Taxa. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar