tirsdag den 24. november 2020

SIDSTE TUR I BUSSEN

 

Vi er nu i UGE 48, og der med er det min sidste uge på bus kurset på UCH i Holstebro. 

I denne uge gælder det EU-PRØVERNE. Hvilket betyder, jeg skulle ud på en EU køretur i bussen. En rute på ca. 3 timer som jeg selv skal planlægge, og turen skulle foregå i dag. 


Jeg havde planlagt en tur til Stauning Whisky, men det er en tur kun på landevej, og det går ikke, da jeg skal både på motorvej, motortrafikvej, stærkt trafikerede landeveje, små landeveje, og bykørsel. 

En ændring af min rute, blev så ad motorvejen til Herning, og videre ud til nærheden af Silkeborg, der hvor man drejer mod Kjellerup. 

Jeg skulle af sted lige fra morgenstunden sammen med en kørelærer, så det var sgu rart at begynde turen på Motorvejen, her slipper man for morgentrafikkens djævleske cykelister. Men i et frygteligt regnvejr, så selvom bussen er en Tempo 100, og dermed må køre 100 km/t på Motorvej, valgte jeg for at undgå aquaplaning kun at køre 80 km/t. 

Fra Kjellerup, gik turen til Hagebro ud til Bjergby hvor jeg drejede ind på den smalle landevej til Sevel, og så igennem Vinderup og hjem til UCH i Holstebro. Turen tog lige knap og nap 3 timer, non stop. 


Kørerlæren mener ikke jeg bliver nogen god turistbus chauffør, for så skal man køre på en måde hvor kaffen bliver i koppen. Nej, men nu er jeg altså ikke nogen erfaren chauffør, jeg har kun den erfaring jeg har fået på de få køretimer, på henholdsvis landevej og glatbanen i Viborg. Jeg gennemførte turen i dag, uden at komme op over nogen fortovskanter, og holdt en fin og jævn fart både på motor - og landevej, så jeg syntes selv det gik udmærket. 

Det var så min sidste tur i bussen, næstegang jeg kommer ud at køre i den bus, er til Køreprøven.

Desuden må jeg slet ikke køre turistbus i mine 2 første år som buschauffør, her må jeg kun køre rutebil. Og det er lige det der passer mig bedst, og her skal jeg jo nok få den erfaring at jeg kan køre bussen, uden folk falder af stolene. 


Turen ud til Stauning Whisky, har jeg tænkt mig hvis jeg består køreprøven, så vil jeg sgu give mine venner den tur til Stauning. 

Landet ligger sådan, at hvis jeg har kørekort til bus, må jeg gerne leje en minibus. Og der er kommet nye regler, før måtte man kun køre en tur med sin nærmeste familie, dem har jeg ingen af. Så jeg kan benytte mig af de nye regler, at man gerne må køre en tur, med sine nærmeste venner. 

Jeg må dog ikke tage betaling af nogen art, men de må som passagerer gerne give et bidrag til leje og brændstof. 

Og mine nærmeste venner, er dem jeg kender på Irish Pub i Vinderup. 


Jeg har fået gode nyheder fra Politiet, at min Lægeerklæring nu er blevet godkendt.

Det gælder både med hensyn til mit syn og mit sukkersyge, for alle mine kørekort, både til bus og til almindelig bil, kun gælder i 5 år.

Så om 5 år, skal jeg altså til køreprøve både til bus og almindelig bil. 

Det bliver dog ikke i denne uge, da vi på Fredag skal op til EU- Prøven, her må man have 7 fejl, så den er jeg sgu ikke så bange for. 

Fra på Mandag, begynder jeg igen på HK Scan, med at hænge kyllinger op. Her skal jeg dog have lov at holde 2 fridage, hvis altså jeg består Teoriprøven, som jeg regner med at skulle op til i næste uge, og det bliver altid holdt om Fredagen. Består jeg Teorien, skal jeg så til Køreprøve ugen efter. 


Teoriprøven er jeg til gengæld nervøs for, her må jeg kun have 3 fejl. Dumper jeg første gang, ja okay så betaler jeg 600 kr., og prøver en gang til, dumper jeg også her, siger jeg Fuck it ! 

Så har jeg givet det en chance, og må se i øjnene at jeg aldrig bliver buschauffør. 

Men lad os nu se hvordan det forløber. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar