lørdag den 28. november 2020

BESTÅR EU-PRØVEN

 

For 6 uger siden, påbegyndte jeg et kursus på UCH i Holstebro. Et kursus jeg havde ønsket, i går var det så forbi. 

Det har været 6 lærerige uger, med teori og praktik, hvor man virkelig har fået lært, hvad det vil sige at være buschauffør. 

Jeg er blevet så meget klogere, at jeg kan bedømme jeg ikke skal gå efter at køre turistbus, i teorien lyder det hyggeligt, men i praksis følger der en masse bøvl med til jobbet.

Desuden har jeg overhovedet ikke nogen erfaring i at køre i bjerge, eller bare det at køre på de udenlandske lande- og motorveje, så det vil jeg overhovedet ikke satse på.

Det jeg skal satse på, er at køre en rutebil, og tager jeg et ekstra kursus på sammenlagt 3 uger, kan jeg også få lov at køre Taxa, Limousine, og de små busser med pensionister og handicappede. 


Kørekortet til bus, giver mig også lov til at leje en mini bus til privatkørsel, her må jeg invitere min nærmeste familie med på tur. Dem har jeg ingen af, så Gudskelov er der kommet en ændring af loven, så jeg nu må invitere mine nærmeste venner med på udflugt. 


I går sluttede de 6 ugers kursus af med en EU-prøve, vi har igennem denne uge gennemgået EU-prøverne. Derfor var jeg ikke særligt nervøs, da klokken slog 13:30, og Prøverne gik i gang. 

30 spørgsmål skulle man i gennem, og når man var færdig skulle man sætte sig i sofaen ude på gangen, og vente på de andre blev færdige med deres prøver. 

Da de var færdige, blev vi alle kaldt ind i klassen igen, og satte os ved computeren, hvor man fik det svar man håbede på. At man har bestået. 

Hold Bøtte hvor var jeg Pave stolt, da jeg kunne læse jeg har bestået. Desværre kan man ikke se, hvilke man havde svaret rigtigt og hvilke man havde svaret forkert. 

Der står blot: Bestået ! 


Helt forbi er det ikke, for på Fredag skal jeg op til Teoriprøven, på Politistationen i Holstebro. Består jeg der, skal jeg så ugen efter, til Køreprøve.



Da jeg var hjemme i Struer, følte jeg en trang til at komme ud og fejre, jeg har bestået EU-prøven.

Jeg bestemte mig for, jeg ville på Irish Pub i Vinderup, og drikke Choco-Babser. 

Men jeg skulle først i banken og hæve penge, der er Fandeme en lang gåtur fra Nørmarkvej op til Vestergade. Og det var i gennem Gågaden, hvor sulten meldte sig. Så en tur på Cafe KC og få en gang Pindebøf med fritter og en fadøl, kunne jeg se, at jeg så skulle stå på banegården over en time og vente på toget.


Jeg havde de 4 Øl-kort til Bubsi jeg fik i Lørdags, så efter at have hævet penge i banken, kunne jeg da lige sætte mig på Bubsi og få en øl. 


Men der var liv og glade dage på værtshuset, og da klokken blev 16, var der to timer med øl til 10 kr. 

Ja så kunne jeg godt regne ud, jeg ikke kom på Irish Pub. 

I stedet da de to timer var gået, tog jeg på Det lille Apotek.


Så der blev jeg, til jeg skulle med en Taxa hjem. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar