lørdag den 11. juli 2020

SKULLE IKKE VÆRE FULD.

Nu er der kun 1 uge til jeg får Sommerferie, derfor havde jeg planlagt, jeg ikke ville være fuld i denne weekend. 

På Facebook kunne jeg læse, at Dagens Ret i går på Nørregades Køkken i Vinderup, var Karbonade og Chokolade mousse til dessert.
Det lyder godt, så jeg fik bestilt bord til kl.17:30.

Så var der en veninde der spurgte mig på Facebook, om ikke jeg kom et smut på Det lille Apotek ? For nu har hun ferie, og ville give en øl.
Det er mange år siden vi sidst har været i byen sammen, så jo, jeg tog et smut på Det lille Apotek, og fik et par øl sammen med hende. 

Kl.17:17, skulle jeg med toget til Vinderup.

På Nørregades Køkken, bestilte jeg en Fadøl til min mad. Og her får man iskolde fadøl. 

Og så blev maden serveret:
Det var en virkelig god Karbonade, og til dessert var der så Chokolade Mousse.
En god gang aftensmad med fadøl til en samlet pris på under 100 kr., det er da til at få råd til. 

Jeg kunne først komme med et tog hjem til Struer kl.18:42, så kunne jeg da lige smutte ind på Irish Pub, og få puttet penge i min spareboks, og lige få en øl mens jeg venter på toget. 

Så kom min navnebror i byen, sidst vi var i byen sammen, var da man tog til bal på Pigernes Kro i Onsild. Så det er i hvert fald 10 år siden, så måtte vi lige have et par øl og snakke om dengang man tog til bal.
Han kunne fortælle, at Pigernes Kro i Onsild ikke længere eksistere, det er lukket.
Jo men det kunne man jo allerede mærke dengang for 10 år siden, at det ikke længere var så populær.
Og da busserne så ikke længere gad at køre folk til Onsild, fordi der var for få kunder til det kunne løbe rundt. Så kunne det kun gå en vej. 

Så kunne jeg godt se, jeg ikke kunne nå mit tog kl. 18:42, men ville så nå det der kører kl. 19:42. Det nåede jeg heller ikke, for da jeg gik forbi Smeden var der en som bød mig på en øl og Rom & Cola. 

Så var jeg ikke længere ædru da jeg kom hjem til Struer, så Den Bette Blå måtte overnatte oppe ved banegården. 

Den var jeg oppe og hente i morges, og så ud og få handlet ind.
Hvad der så videre skal ske i dag, har jeg ikke planlagt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar