onsdag den 22. juli 2020

FROKOST I AARHUS

I år bliver det en Sommerferie, uden de store oplevelser. Den der Corona gør, at man er nød til at passe på sig selv og sine medmennesker. Derfor bliver jeg i år i Struer og omegns byerne, og så et lille smut til andre Jyske byer. 

Så i dag tog jeg en tur til Aarhus, Arriva har jo deres One-Day billetter, som i dag koster 169 kr. Det er billigt, at kunne rejse ud og hjem igen inden for samme døgn, til den pris. 

På Google havde jeg søgt efter Frokost i Aarhus, og fandt frem til at SideWalk, lige var der jeg ville spise min frokost. På Restaurantens hjemmeside, kunne jeg i går bestille et bord til 1 person, til i dag kl. 11:30. 
Det passede med jeg skulle med toget i morges fra Struer, kl. 8:17, og ankom til Aarhus kl. 10:20.
Der var tid til at spadsere roligt gennem gågaden, og bare nyde man var på udflugt og holder ferie, og det på en dag hvor solen skinner, og der er ikke er steghedt, men kun lunt. 

Det betød at da jeg nåede frem til SideWalk, kunne jeg få et bord udendørs, lige ud til Åen. 
Hvor er det skægt at sidde lige der og følge med i de forskellige fugles liv. Særligt Gråspurvene, der slet ikke er bange for mennesker, men hopper ubekymret rundt på dit bord og spiser brødkrummerne, og ligger i blomsterbedet lige ved siden af dig og holder øje med, om du nu skulle tabe noget på jorden. 

Menuen jeg fik bestilt var Æggekage. 

Når nu jeg ved at i det samme tidsrum hvor jeg sidder lige her i solen i Aarhus, står mine kollegaer på fjerkræslagteriet og hænger kyllinger op, og i denne uge er de på overarbejde hver dag, thja, så smager maden altså bare lidt bedre. 

Når jeg er i Aarhus er der et værtshus jeg SKAL  besøge, og det er HOS ANDERS.
Der har jeg godt nok været i byen mange gange, og har gode minder fra de gange jeg har deltaget i Festugen, hvor værtshuset har slået et telt op midt i gågaden, og hvor der er livemusik. 
Da jeg var færdig med at spise, fik jeg en enkelt Hos Anders. 

Og så skulle der kigges butikker, og jeg fandt hvad jeg i mange år har søgt efter.
Det er jo her om sommeren når man ikke har ret meget tøj på, men man har jo stadig de mange ting man skal have med sig: Nøgler, telefon, tegnebog og hvad har man ellers. Men der er sgu ikke mange lommer i sommertøj, så hvor skal man placere sine ting ?
Derfor har jeg været på jagt efter en lille taske, der ikke er feminin og heller ikke bøsset, men kønsneutral. 
Den hang lige i vinduet, hos en taskehandler, en fjællræven. 
Deres brand er jo netop kendt for deres kønsneutrale rygsække, der kan bæres af alle, og så har de denne lille taske der er nem lige at tage over skulderen og hvor man kan opbevare alle de ting man ikke har plads til i lommerne. 
Den bette taske koster 700 kr., men pyt med det, de penge er givet godt ud. 

Så var det min mening jeg ville på Die Kleine Bierstube, og slutte min tur til Aarhus af med, at drikke gode Tyske øl. Men der var sgu lukket, de åbner først kl. 15, det gad jeg ikke stå og vente på, og måtte tage til takke med en øl på en Engelsk Pub lige overfor. 

Det kom til at passe med, jeg kunne tage toget hjem. kl. 15:41. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar