fredag den 22. november 2019

MIN FØDSELSDAG

Pyh ! Nu er jeg 57 år, det var i går at det kunne fejres. 
Derfor havde jeg bestilt 2 Ferie/Fridage, så jeg kunne tillade mig at gøre Torsdagen lidt mere farverig. 

Torsdag d.21. November stod jeg op kl. 5 om morgenen, jeg kunne ikke sove længere. Det gør nu ikke spor, så kunne jeg sidde og hygge mig med morgenkaffen og SE og Hør. 

Da klokken nærmede sig 8, tænkte jeg hvad skal jeg nu finde på ? Jeg kunne se på Facebook, at medejeren af Det lille Apotek, som hedder Karsten, han har også fødselsdag d.21. November. Og i den anledning, var der på kroen øl hele dagen til kun 15 kr.
Det passer som en Dildo i Måsen, for så kunne jeg smutte forbi og få en morgen bajer. 

Den der stemning der er på et værtshus, lige når de åbner kl. 8, er sgu hyggelig, og en morgen bajer smager sjovt nok bedre end en godnat bajer. 
Karsten og jeg, ønskede hinanden tillykke med fødselsdagen. 
Der var flere som fik en Underberg, så sagde jeg, at sådan en kunne jeg også godt drikke.
Jo, jeg har fået smag for Underberg, ikke sådan at jeg vil sidde og skylle flere flasker i mig, men lige en enkelt. Underberg smager langt bedre end Fernet Branca. 

Jeg havde lovet at komme ud på Irish Pub i Vinderup, når de åbner kl. 15. Og tænkte over hvad skulle man tage til frokost ?
Her var der endnu et godt tilbud på Facebook, Den Glade Pingvin, kørte et Torsdags tilbud på Pindebøf til 100 kr. 

Det passede så fint med, at jeg kunne spise der, inden jeg skulle med toget til Vinderup.

Det var medejeren Henriette som stod bag baren på Irish Pub, hun sagde hun havde en Fødselsdagsgave til mig.
e                    EN 
                   KAGEMAND.

Som var det en flot fyr, og den smagte godt. På Irish Pub forstår de, at forkæle deres stamkunder. 

Jeg spiste ikke hele kagen selv, men delte den med de øvrige gæster. Så det blev en hyggelig Fødselsdag. 

Jeg fik smagt Juleøllene fra Thisted Bryghus, de kan anbefaldes. 

Det var ellers ikke min mening jeg skulle blive på Irish Pub hele aftenen, men nu er der en ting på Irish Pub der er meget farlig; det er HYGGEN !
Når nu man sidder der rundt om baren og snakken går, og man får puttet penge i Juke Boxen og lytter til den musik vi dansede til i 70'erne og 80'erne, så har man da godt nok svært ved at finde vejen hjem igen. 
Det er kun togtiderne der kan bringe dig til fornuft, for det ville være surt at skulle overnatte på Vinderup Station. Så jeg måtte gå, så jeg kunne nå toget hjem kl. 22:35. 

Til næste år falder min fødselsdag endelig på en Lørdag, og så kan jeg regne ud, at min 60 års fødselsdag, falder på en Mandag.
Det er noget ØV ! For man får sgu ikke mange gæster på en Mandag, skal festen udsættes til weekenden, ramler man ind i Julefrokosterne. Skal festen udsættes til Januar, kan det være ligegyldig, for så kan man lige så godt vente til det bliver Sommer, så man kan holde en Garden Party. 

Derfor overvejer jeg, at jeg til næste år vil fejre min 58 års fødselsdag, nu den falder på en Lørdag. Så er jeg så nogenlunde sikker på, jeg kan få nogle gæster.

Jeg er ikke i tvivl om festen skal holdes på Irish Pub, min plan er at invitere på Brunch med Champagne.
Hvad folk så ønsker at drikke resten af dagen, må de så selv betale. 

                   I vil hører nærmere i løbet af 2020.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar