søndag den 13. maj 2018

REE PARK & GAMLE BILER.

Da Anette og jeg fornylig besøgte Mona og Claus, fortalte de mig, at der i Kristi Himmelfarts weekenden skulle være noget biludstilling på Elsegårde Camping.

Så da jeg fik fyraften i fredags, var det hurtigt hjem og så af sted til Elsegårde.

Elsegårde Camping ligger uden for Ebeltoft, udefra ser det noget gammelt ud. Men for Fanden hvor er det hyggeligt, der er rent og pænt også på toiletterne. Og så ligger campingpladsen i naturskøn område, hvor der er ro også om natten. 
Det er Småbilklubben som holder sit årlige træf på Elsegårde Camping. 

Jeg ankom omkring kl.17, Mona og Claus bød velkommen med en tiltrængt kølig pilsner. Og da vi havde spist aftensmad, gik vi en runde og kiggede på de mange biler.

Det er ikke store larmende Amerikanerbiler, men der imod Europæiske biler. De små 2 takst motorer, og flere af bilerne er meget sjældne, som nu denne.
Men der var også flere der vækkede minder fra da jeg var barn, som nu denne Renault.
Min fars kollega havde sådan en, og jeg var med ude at køre i den.
Da vi stod op lørdag morgen og havde fået vores morgenkaffe, blev vi enige om vi ville en tur i Ree Park.

Da vi ankom til Ree Park købte vi alle 3 et Årskort, det koster 350 kr.
Det giver fri adgang til Ree Park i et år, og 10 % rabat i cafe og butikken, ud over dette, er der flere fordele.
F.eks. Fri Entre til bl.a. Aalborg Zoo og Givskud, Jespershus.
Og 50 % rabat til Tivoli Friheden og Den Gamle By i Aarhus, og 25 % rabat til Knuthenborg Safaripark, samt flere andre steder.
Knuthenborg har jeg længe meget gerne villet opleve, men det ved jeg bare, at det når jeg ikke inden for det år Årskortet gælder.
Men jeg tror jeg når i Tivoli Friheden, og vil også forsøge at nå Givskud og Jespershus. 

Det passede med da vi havde fået vores Årskort udleveret og købt billet til toget, kunne vi begynde vores besøg i Ree Park med at tage med toget.
Det er en spændende rejse man der kommer ud på, hvor man så hører historien om Amerika.
Undervejs ser man Bisonokser, Bjørne og Ulve. Og netop nu hvor vi i Danmark diskutere ulven, var det forunderligt at høre om Indianerne der ikke havde nogle problemer med ulvene. De levede side om side uden det gav rynker i panden, det var kun de hvide der så ulven som et problem og forsøgte at få den helt udryddet. 

Da togturen var forbi gik vi en hel runde i Ree Park, og i det flotte varme solskinsvejr er det hyggeligt at trave rundt i parken.
Men der er et par alvorlige kritiske punkter, jeg godt vil gøre opmærksom på.
Når man skal op til Kamelerne, er det en meget meget voldsom bakke man skal gå op ad, og den føles værre når man skal gå ned igen.
Min balancegang fucker up, når jeg skal gå på en meget stejl bakke. Her syntes jeg godt de kunne tænke på gangbesværede, og montere et gelænder så man har noget at holde fast i, og der er et par andre steder i parken hvor et gelænder også ville gøre lykke. 

Vi sluttede vores besøg i Ree Park af med en fadøl og en hotdog, og der går et par Påfugle rundt.
De opfører sig Fandeme lige som Forsidefruerne på TV-3, de vil ses, og de skal nok gøre dig opmærksom på de er tilstede.
Man må naturligvis ikke fodre Påfuglene eller røre ved dem, men det er nu sjovt de ikke er spor bange for at komme helt hen til bordet hvor man sidder. 

Vi kørte til Ebeltoft og fik en is, og derefter "hjem" til Campingpladsen igen. Her hyggede vi os hele aftnen med god mad, rødvin og en fyldt slikskål.

Og her til morgen var det tid for mig at sige farvel og tak for denne gang, jeg skulle hjem til Struer igen.





















Ingen kommentarer:

Send en kommentar