onsdag den 9. maj 2018

MIN BIL GIK FEJLFRI GENNEM SYN.

Nu har jeg haft min Gule Peugeot 107 i 6 år, og derfor blev den indkaldt til syn.
Peugeot i Holstebro, ville gerne gøre bilen klar til syn og køre den til syn. Så jeg var ude med den i går, og i mens den var på værksted, fik jeg lov at låne denne her:


En Peugeot 2008, det er jo ren luksus. Og hvor er det en fed fornemmelse, at den vil frem ad når man giver den en spand havre.
En fed ting er også bakkameraet, det gør det Leth at parkere. 

I dag var jeg så ude og hente min egen bil igen.

For et stykke tid siden skrev jeg her i Rygerkupeen, at nu hvor jeg har købt en lille Blå el-scooter, overvejer jeg at sælge min bil.
Men set i bakspejlets klogskab, sunde fornuft, og når alt kommer til alt, må jeg se i øjnene at jeg kan ikke undvære min lille Gule bil.

Min lille Blå, er hyggelig og sjov legetøj, men også praktisk når jeg skal ud og handle ind. Jeg kunne sikkert også nemt smutte en tur ud til Bilka i Holstebro i en lille Blå.
Men jeg ville fandeme være ked af at køre til Lemvig i den, når jeg skal have flæskesteg om fredagen. Og jeg ville også være træt af hver eneste dag, at skulle køre til og fra arbejde i den, det er sammenlagt en tur på 40 km. dagligt.

Så nej; jeg kan ikke undvære min Peugeot 107. 
Da jeg var ude at hente den hos Peugeot i dag, var de meget tilfredse med min bil.
Den gik fejlfri gennem syn ! SÅDAN !

Jeg ejer en bil der nu er 6 år gammel, som snart runder de 140.000 km.
Der er ingen rust og gennemtæring, alt hvad der skal fungere, fungere. Den er pålidelig starter hver gang uden bøvl.
De eneste gange den holder på værksted, er til eftersyn og når der skal skiftes sommer/vinter dæk.

Så jeg tror nok jeg beholder min lille Gule, et par år mere. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar