lørdag den 10. december 2016

JUL PÅ NØRRE VOSBORG

Kl. ½ 5 i morges kunne jeg ikke sove længere, så kunne man lige så godt stå op gå i bad, og så tage en tur i Bilka.

Bilka holder som bekendt her i Julen, åben hele døgnet.

Det kunne jeg nu godt ønske ikke kun var op til Jul, men at Bilka vil gøre lidt oftere. Måske ville det ikke gå i alle ugens 7 dage når det bliver hverdag igen. Men så bare i weekenden, for det er godt dejligt på det tidspunkt, kl. 5 om morgenen, er der ingen hysteriske unger og ditto forældre. De få der handler ind på det tidspunkt, kan man se, nyder der er ro og at der er plads til at komme rundt.

Kassedamerne ligger stadig derhjemme og sover, så man skal selv scanne sine varer. Dette har jeg aldrig prøvet før, men der stod en vagt der kunne fortælle hvordan man gør. Hold nu op hvor er det nemt, og så betaler man med sit kort.

Så var det omkring bageren efter rundstykker, så hjem og få sat gang i en tøjvask og nyde sin morgenmad.

Da det nyvaskede tøj var lagt på hylden og opvasken var klaret, tog jeg på en lille tur.

En tur til gågaden i Holstebro, hvor ham her var det festlige indslag.
Der skete ikke det store og jeg fik ikke købt noget, så jeg kørte igen.

Jeg kørte ud til Nørre Vosborg her var der en Juleudstilling, lidt dyrt i entre. 125 kr., for at se de gamle Julekalendere fra Danmarks Radio.
Udstillingen så jeg også sidste år, på Post & Telegraf museet i København.
Men det er nu sjovt at se kære gamle dukker.
Jeg sluttede min tur i Lemvig på Cafe Larsen. Her kan man købe en Juleplatte til 125 kr., og så købte jeg en fadøl.
En platte bestående af: Sild med karry, en tartelet med høns i asparges, lun leverpostej, og et stykke steg, og ris ala mande.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar