søndag den 18. december 2016

JUL I AARHUS

Fredag fik vi meget tidlig fyraften, så inden jeg skulle af sted til Aarhus, kunne jeg nå omkring Skipperkroen og få mig tilmeldt spisning på tirsdag, og lige få en hurtig øl.
Og så var det ellers på stationen og med toget til Aarhus.

Da jeg var kommet på plads på Hotel Cabinn, var der tid til en fadøl.
Det ny åbnede værtshus TEATER KATTEN der ligger nabo til hotellet, er nu blevet mit nye stamværtshus i Aarhus, af flere grunde.
På Cabinn kan man ikke benytte sin telefon og komme på nettet, det virker fuldstændigt åndsvagt at man på sådan et stort hotel hvor der bor så mange gæster, at de slet ikke får sådan en ting bragt i orden. Og det er da sært at på Teater Katten der ligger klods op af hotellet, der er der fuld dækning på telefon og internet.
Men hva'; så tjener de jo på, at hotellets gæster går der ind når de skal tjekke deres internet og ringe hjem.

Længere henne ad gaden ligger der et værtshus hvor en stor fadøl koster en tyver, men der er meget larm og fuld af unge mennesker. På Teater Katten, er det det modne publikum der kommer, og det giver en helt anden stemning, hygge og ro. Her sætter folk sig for at tale sammen, eller lidt alene lige for at slappe af, eller for at tjekke Facebook.

Det var blevet tid til aftensmad, jeg tog på Dalle Valle i Bruuns Galleri, her fik jeg deres aftensbuffet. Hvor er det lækkert, gode gryderetter, frisk salat og hvad der ellers hører til.
Da jeg var færdig med at spise tænkte jeg, at det er længe siden jeg har været på værtshuset KURTs MOR, så der gik jeg om. Satte mig i baren, og gæt hvem der stod bag baren.
Jamen er det ikke, jo det er det, Susan K. Hun er altså stadig en køn pige, jeg fik en enkelt fadøl og så ville jeg videre.
Lige ind og få en slut øl på et andet værtshus, for om fredagen holder jeg ikke så længe.
Så det var hjem på hotellet og få en god nats søvn.

Lørdag stod jeg op og spiste morgenmad på hotellet. Kl.12 åbnede Teater Katten, jeg måtte ind og have en fadøl og få tjekket Facebook.
Det var min mening at lørdag ville jeg i Tivoli Friheden og opleve deres Julestemning, men så kom jeg forbi endnu et værtshus og så gad jeg sgu ikke at tage i Tivoli.
For jeg tænker, at hvis nu det bliver en succes i år, gør de det sikkert igen til næste år.
I stedet tog jeg på shopping, og på Strøget i Aarhus var der jo masser af god underholdning.
Pigekor der sang Julesalmer, og så var der ham her. Oppe fra Norge, skide skør men gennem musikalsk. Ham var folk vilde med, så det regnede med mønter i hans hat, god til ham.


Ved en herretøjsforretning faldt jeg for denne flotte hvide strikketrøje til kun 250 kr., og et andet sted fandt jeg dette orange slips det koster 300 kr., så det skal i brug.
Jeg vil dog hverken have trøje og slips på i år, og da slet ikke Nytårsaften, men til næste år skal jeg til en stor begivenhed, og der vil jeg have det på.
Jeg må på udkig efter et par pæne bukser og en ny skjorte, så det kommer til at passe sammen.

I den ny åbnede chokoladebutik på Strøget PETER BEIR, skulle jeg da lige ind og kigge. Straks man træder indenfor i butikken, bliver man tilbudt en gratis smagsprøve. Kæft det er lækkert ! Det er håndlavet chokolade indeholdende de bedste råvarer af høj kvalitet, det smages tydeligt.
Prisen er der også der efter 110 kr. for denne lille æske. Den vil jeg nyde Juleaften som jeg i år har valgt at fejre alene her hjemme.

Hjem på hotellet med mine varer og lige blive frisket op, ud og finde noget hurtigt aftensmad inden jeg skulle på:
På Die Kleine Bierstube var der fuldt hus og høj Tyroler stemning, skide skægt og velsmagende øl.
Så der blev jeg hele aftnen.

Det er nu ikke så nolder i Aarhus.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar