søndag den 5. juni 2016

AARHUS PRIDE

27 graders varme sol fra en skyfri himmel, og så på en fredag, burde lokke folk til fredags fest åbenbart ikke i Struer. Her var der ellers sat borde og stole udenfor ved byens beværtninger, men der sad ingen. Så jeg var glad for jeg ikke skulle være hjemme i Struer i denne weekend, for jeg var på vej op til toget til Aarhus.
I Aarhus var der liv og glade dage, byens butikker holdt Open By Night lige til midnat. Henne ved Salling stod et Tyroler orkester klar, og man kunne få fadøl og karrypølser.
Folk var i hyggelig fredags humør hele vejen gennem gågaden.

Da jeg havde booket ind på Cabinn og fået mit grej op på værelset, endnu engang var jeg heldig at få et af de nye værelser. Det er der hvor der er en rigtig bruser på toilettet, i stedet for den der hænger oppe under loftet.
Jeg gik op til banegården igen for i Bruuns Galleri har de fået Dalle Valle som jeg kender fra København.
Dalle Valle er kendt for deres flotte buffet både brunch / frokost og aften.
Og lige som ovre i København, kan jeg da love jer for, man heller ikke bliver skuffet over maden man får at spise i Aarhus.
Da jeg havde spist tog jeg en runde på byens værtshuse ret så hyggelig, at jeg på rundturen kunne følge med i hvad der skete i gågaden.

Lørdag ville jeg spise brunch hos Dalle Valle. Og bagefter kunne jeg så følge optoget gennem byen.
Optoget er AARHUS PRIDE.
Det er for homo - og trans seksuelle, hvor alle andre er velkommen til at følge med.
Jeg vil kalde Aarhus Pride en fest for frisindet, for tænk lige over, i hvor mange lande det er forbudt. Folk bliver slået ned af politiet, sat i fængsel og endda henrettet.
I Danmark er vi Gudskelov nået så langt at ingen blander sig i andre menneskers seksualitet, det er vigtigt vi bevarer denne frihed.

Jeg kender udmærket min egen seksualitet, jeg er kun til kvinder, men jeg kan sagtens acceptere og respektere at der er nogle der foretrækker en af deres eget køn.

Aarhus Pride er en folkefest, med trommer dans flag, man undgår ikke at komme i godt humør.

Lørdag aften skulle jeg til Pirat Fest.

Lige som sidst vi var samlet, blev det også denne gang en festlig aften.

Så det var samlet set en skide god weekend i Aarhus.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar