onsdag den 7. oktober 2015

UNDERVOGNSBEHANDLING

I går kørte jeg min bil ud til Peugeot i Holstebro, så den kunne blive sendt afsted til undervognsbehandling.

Imens den var afsted, fik jeg lov at have denne her:
En helt ny Peugeot 208.

Så er det herligt man holder ferie, så man kunne tage en udflugt i en helt ny bil.

Der ville ikke opstå nogle problemer hvis jeg kunne tænke mig at købe en helt ny Peugeot, det er blot at tage i banken og få oprettet et nyt billån.
Men så må jeg undvære de rejser jeg gerne vil opleve, jeg syntes det er vigtigere nu hvor jeg langt om længe er blevet gældfri, at jeg kan få oplevet alt det jeg har gået og drømt om, i alle de år jeg sad i gæld.


Da jeg idag skulle ud og aflevere bilen igen, kom jeg til at ligge bag en møg bilist. I ved den her type bilist, der helt bevidst køre langsom på strækninger hvor det er umuligt at overhale, enten fordi der er modkørende trafik, eller overhaling forbudt.
Spaden kører 70 km/t, bremser pludselig og kører 60 km/t, sætter hastigheden op til 70 km/t, bliver ved sådan hele vejen. Alt imens han samler en hale af tydeligt sure bilister bag sig.
At man vælger at køre langsomt på de små landeveje har jeg forståelse for, for der kører man for at nyde turen. Men fanden gale mig ikke på en stærkt trafikeret hovedvej, her SKAL man følge den gældende hastighedsgrænse.

Der kunne jeg ønske mig nogle flere af Politiets fotovogne, at de også skal blitze de langsomme bilister, for jeg vil påstå de er farligere i trafikken end dem der kører 10 km. for stærkt. Og derfor skal de der bevidst kører for langsomt, miste kørekortet lige på stedet.

Jeg fik min egen bil igen, den har nu fået en undervognsbehandling hos PAVA. Prisen er 3000 kr. som jeg betalte kontant, så nu skal jeg ikke tænke på det igen før om 3 år.
Men jeg kan i stedet tænke over, at til næste år har jeg haft min Peugeot 107 i 4 år, så der skal jeg have den afsted til syn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar