søndag den 25. oktober 2015

HYGGELIG WEEKEND I GRENÅ

Fredag skulle jeg afsted til Grenå for at besøge et par gode venner; Klaus og Mona.
Men da jeg først skulle være der kl. 18:30, kunne jeg nå at se Kardashians inden jeg skulle afsted.

Klaus og Mona bor i en lille by uden for Grenå, byen de bor i kan vel sammenlignes med Vinderup, en by med heavy trafik i begge retninger 24/7. 

Mona er en kvinde der kan finde ud af at lave mad, gode danske retter, vi fik Forloren hare med sovs til, den her sovs der hænger ved kartoflerne.

Da vi havde spist, sad vi og hyggede os med lidt øl og et par drinks, og vi skulle da osse lige have en Irsk kaffe.

Lørdag kom der først liv i os op ad formiddagen, og efter morgenkaffen kørte vi en tur.
Ud ad de små landeveje, der er meget smuk natur omkring Grenå. Vi kom så ud til et museum.

Dansk Motor & Maskindsamling.
www.motorsamlingen.dk

Det er Nordeuropas største samling af motor og maskiner fra industriens guldalder.
Et interessant museum at besøge, og sjovt at tænke på, at samtlige motorer kan startes. Men så skal man være en gruppe på mindst 10 personer, og vi skal aftale det inden vi ankommer.
Men ellers kan vi komme igen til April, hvor der en gang om året holdes åbent hus, hvor der også er udstilling af veteranbiler. Og der bliver motorene startet op.

Efter det besøg kørte vi hjem igen. Og så gik Mona i køkkenet, og vi fik gammeldags oksesteg, og citronfromage til dessert.
Lørdag aften hyggede vi os med et spil Dart.

Da vi sad over morgenkaffen i morges, kunne vi blive enige om, at det har været en hyggelig weekend. Vi fik da lidt til halsen, men uden det blev helt tosset.
Så vi skal ses igen til April, hvor vi vil ud til det åbent hus ved Motorsamlingen.

Og til sommer har jeg inviteret Mona og Klaus til Struer, jeg har ikke plads til at have dem boende hos mig. Men de tager campingvognen med, og bor så ude på campingpladsen.
Så skal de bl.a se mit stamværtshus Limfjordskroen, og byens nye jernbanemuseum.

Det var tid at køre hjem ad igen, men da jeg nåede til Skive holdt jeg ind hos Benta's Cafeteria.
Her fik jeg tre tarteletter med høns, og en cola til. Så kan jeg nøjes med lidt let til aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar