mandag den 1. juni 2015

POPCORN MASKINE

Der er noget med at de popcorn man laver i microbølgeovnen er farlige at spise, fordi posen de opbevares i er fyldt med nogle kemikalier.
Jeg syntes nu heller ikke disse popcorn smager godt, de kan godt være sådan lidt gummi argtig.

Så var der de popcorn man kunne poppe da jeg var barn, I på min alder husker sikkert de her blå poser, hvor der i den ene side var en klump hvid fedt der føltes ad at få på fingrende, og i den anden side var der majskornene.
Fedtet skulle i en gryde og når det var smeltet skulle kornene hældes i, så skulle man skynde sig at sætte låg på gryden, ellers stod de ud i hele køkkenet. Gryden skulle rystes et par gange, for at popcornene ikke skulle brænde sig fast. Og disse popcorn husker jeg, faktisk smagte ganske godt.
Om de overhovedet kan fås i dag, har jeg faktisk ikke lagt mærke til.

Men så igår kiggede jeg i tilbudsavisen fra IMERCO . At de har en popcornmaskine på tilbud, kun 600 kr.
BINGO ! Så idag da jeg fik fyraften var jeg en tur omkring Imerco i Struer.
For Fanden en fed maskine, den måtte jeg bare eje og lagde 600 dask på disken, og tog den med hjem.
Popcornmaskinen har mange sjove detaljer og et festligt look. Der er to tænd/sluk knapper, en til selve maskinen, og en til lyset.
Så er der et målebæger, et lille mål til olie og et større mål til majskorn.
Det hældes i gryden inde i maskinen, og så får man popcorn som man kender fra biografen.
Nu skal jeg have fundet en aften hvor jeg kan få afprøvet min popcornmaskine, og det bliver ikke lige om hjørnet.
Med de sengetider jeg har i hverdagen, hvor jeg skal i seng kl.19, bliver det ikke en hverdagsaften. Og i mine weekender er jeg ret så optaget, for tiden.
Men jeg håber at kunne finde en aften i min sommerferie, hvor jeg kan finde tid til at få lavet popcorn.

Jeg syntes maskinen er for cool, og det ville være synd bare at have den stående i køkkenet, jeg stiller den i min stue. Det er jo også her den skal bruges, så man hurtigt kan lave en skål varme popcorn, mens man ser fjernsyn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar