lørdag den 20. juni 2015

JEGINDØ-DÆMNINGEN 100 ÅR

Her til formiddag kørte jeg til Tambohus, da der skulle foregå et større arrangement i anledningen af
Jegindø-dæmningen i år kan fejre 100 års jubilæum.
Kl.11 :50 var der officiel åbning på broen, med sang og taler

En større folkemængde kom vandrende fra Jegindø med Dannebrogs flag, og hjemme komponeret sange.

Og da talen var holdt, og den røde snor klippet over, blev der truttet i jagthornene.

Og så skulle de mange flotte veteran knallerter køre den korte strækning fra dæmningen til Tambohus Kro.

Jeg satte mig ved Tambohus Kro, som i dagens anledning bød på Flæskestegs burger og en kold fadøl.

Og nu ville jeg gå en runde og se hvad der ellers foregik.
Der var veteranbiler, og boder hvor man kunne få smagsprøver på egens mange fødevarer.
Der var honning, og oksekød, og så var der en ålekage.
Jeg elsker stegte ål og nyder engang imellem et stykke med røget ål, meeen  en kage med indbagte ål, altså der sætter jeg sgu grænsen.

Så i stedet gik jeg op til festpladsen, her kunne man for en tyver få en kop kaffe med en lækker kage til.
I mens var der live musik med Skwulp, som spiller folkemusik, både det gode gamle danske men også irsk folkemusik. Det gav en god stemning.

Jeg sluttede min dag i Tambohus af med at opleve bugtaleren Peter Nørgaard.
Han har talent.

I aften vil jeg bare slappe af, her hjemme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar