fredag den 3. april 2015

FA BAR STRUER

Igår aftes var jeg til åbningsfest på FA Bar i Struer.

FA Bar mener jeg at vide, er Struers ældste værtshus.

For mange år siden, længe før jeg blev født, hed det K-13. Da kunne man også leje et værelse, og der boede min far, og det var også her han mødte min mor.

Senere fik værtshuset nye ejere, og fik et nyt navn LANTERNEN.
Så da jeg blev teen ager og gammel nok til at tage i byen som 18 årig, da elskede jeg at komme på Lanternen.
Det var et hyggeligt ældre ægtepar, som ejede værtshuset. Og stamkunderne var; slagteriarbejdere, fiskere og jernbanefolk.
Og så kan jeg huske ham den gamle mand der sad i et hjørne og spillede på sit orgel. Pæn var han ikke at se på, og så var han en tørstig sjæl, men han var sgu så rar.
Dengang var der ikke nogen gode toiletforhold, det var blot et lokum ude på opgangen, hvor de tykke damer skulle bakke ind. Og det var ikke altid der lugtede så rart på det lokum, men dengang var det ikke noget man tog så højtideligt, det var bare ud og slå en streg og så ind og drikke videre.
Desværre gik det ældre ægtepar bort, og så kom der nye ejer, og der blev bygget om. På et tidspunkt, var det en af mine veninder og hendes kæreste, der var ejer af Lanternen.
Men de kunne vist ikke få det til at løbe rundt.

Senere blev det til et diskotek, og fik navnet DIXIE, her var der strip-tease hver torsdag.
Det var i den periode hvor Stripperkongens piger, viste deres babser i bedste sendetid på TV. Så det var jo populært at tage på DIXIE og se pigerne smide tøjet.

 Idag hedder det så FA-BAR , og ejes af en pige jeg kender. Så naturligvis havde jeg en lille værtinde gave med.

Det er blevet et rigtigt flot værtshus, ude i opgangen er der lavet garderobe. Her står en pige som jeg kender, og det koster en rund tyver, at hænge sin jakke hos hende.
Og nu er der lavet ordentlige toiletforhold, både for mænd og damer, nede i kælderen.
Selve krostuen er utrolig flot, med lys i baren, og plads til at danse. Og der er opsat en rygekabine, så dem der ryger ikke skal jages ud på gaden når trangen kommer over dem.
Og så har FA Bar som det eneste værtshus i Struer, fået fat i den nye Vodka ZING, som ovre i København skulle være en meget dyr Vodka.
På FA Bar koster en hel flaske Zing Vodka 600 kr. incl. 6 flasker vand til.
Jeg købte en enkelt 2 cl., med en cola til, lige for at smage om man skulle hive 600 kroner op af tegnebogen.
Hm ! Det må være flaskens form der gør at denne Vodka skulle være så dyr, for smagen, jamen altså, jeg kan sgu ikke smage om der skulle være så stor en forskel på denne og alle de andre Vodka'er.
Så jeg holder mig til Rom & Cola.
Med åbningen af FA Bar, er Struer gået hen og er blevet en god gå i byen by.
Jeg kan stadig godt li' at tage til Aarhus, hvor jeg går på Der Kleine Bierstube, og Hos Anders.
Men det er kun en gang eller to om året jeg er på disse kanter, og sådan bliver det også med Holstebro.
Jeg vil foretrække at gå i byen i Struer, hvor mine 3 stamværtshuse er:
SKIPPERKROEN, RÅDHUS CAFEEN, og FA BAR .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar