lørdag den 11. april 2015

BENT FABRICIUS BJERRE I MUSIKTEATRET I HOLSTEBRO

For et stykke tid siden kom jeg tilfældigt forbi Musikteatret i Holstebro, og der så jeg, at Bent Fabricius Bjerre skulle optræde der, fredag d.10.April. Så jeg drejede ind og fik købt en billet.
Igennem mange år, var mit højeste ønske at opleve Victor Borge live, men jeg nåede det ikke.
Så da TV-2 fejrede Bent Fabricius Bjerres 90 års fødselsdag, sagde jeg til mig selv, at så må det være ham jeg skal nå at opleve live, før det bliver for sent.
Så det kunne jo ikke passe bedre end det netop var igår, hvor jeg gik på en uges ferie, at Bent F Bjerre, skulle optræde i Holstebro.
Han var ikke alene på scenen, han havde også Trine Pallesen med, og de græd . . . . . ! Ikke Bent og Trine, men det er navnet på den trio de havde med på scenen, som kalder sig.
De Græd.

Nu var det først kl.20 at de skulle optræde, så jeg var først forbi RÅDHUS CAFEEN i Struer hvor Dagens Ret var Rullesteg.
Det er flere år siden jeg har smagt Rullesteg, og da de fandeme er gode til at lave mad på Rådhus Cafeen, levede menuen fuldt ud op til mine forventninger. Virkeligt lækkert, alene den gode brune sovs.

Og så var det afsted til Musikteatret i Holstebro.

Det var en superb koncert jeg der fik oplevet, med Bent F Bjerre, Trine Pallesen, og De Græd.
Bent fortalte anekdoter om sine mange sange og melodier, og hele sit lange liv i musikbranchen. Bent F Bjerre, begyndte allerede som 5 årig at komponere musik.

Hvis man hører Bents sange i radioen, tænker man tilbage til dengang man som barn sad søndag eftermiddag sammen med sine forældre og lyttede til Giro 413 . Dengang syntes man de sange var noget træls, man ville hellere høre Shu-Bi-Dua.
Men når man så oplever Bent F Bjerres sange og melodier live, får man et helt andet syn. For det er jo sange og melodier, der er smukke, levende og nærværende. Og man bliver klar over, at det er musik der ikke bare skal krølles sammen og smides væk som om de bare var skrevet på bagsiden af en brugt pizzabakke.
Det er musik der hører til den danske kultur, og derfor er vigtig og værd at bevare, så man langt ude i fremtiden stadig kan være i stand til at hører en af Bent Fabricius Bjerres fine melodier.

Jeg er glad for jeg endelig fik oplevet Bent Fabricius Bjerre live, og håber da at jeg når at opleve ham en gang til, hvis han nu skulle komme til Holstebro en anden gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar