søndag den 29. marts 2015

HVOR VAR DET GODT JEG TOG I BYEN

Der var ikke noget særligt i TV igår aftes, derfor besluttede jeg mig til at tage i biografen.
Først tog jeg på Rådhus Cafeen for at spise, der var dagens ret; Koteletter i fad.
Det var guf, og så med en fadøl til.
De fortalte, at der skulle være live musik fra kl.22. Jamen det passede mig udemærket.

I biografen så jeg SKAMMERENS DATTER.
Om filmen må jeg nævne, at det ikke længere er forbeholdt Hollywood at producere eventyrfilm, det kan vi nu også i Danmark.
Filmen egner sig måske ikke til en aften, hvor man bagefter vil i byen. Filmen passer meget bedre som en god tømremands film, sådan en god film man ligger på sofaen og hygger sig med, en søndag eftermiddag.

På Rådhus Cafeen, var det en fyr med masser af tusser på armen, der skulle optræde.
Han stod på scenen med sin guitar, og som han da kunne underholde. Det var rock og det var rul, og en anelse country.

Og så var der tilbud på Giraf øl, 15 kroner pr. stk.

Dicte var også i byen, og satte sig ved baren ved siden af mig. 
Vi har været venner siden 1988 og har aldrig været i seng med hinanden, og vi kunne aldrig drømme om at gøre forsøget. For så er vi begge klar over, at det vil ødelægge vores gode venskab.
I stedet vil Dicte og jeg love, at om 3 år bliver der holdt en stor fest i Struer. Der kan vi nemlig fejre vi har været venner i 30 år, det er vi enige om at det ikke skal gå stille af.
Så kom der to unge piger hen til os i baren, den ene sagde til mig : At du kender min mor.
Da hun nævnte sin mors navn, kunne jeg huske hende. Så sagde den anden: Så kender du også min mor.
Tænk sig, det er Lille Lenes datter.
De to tøser satte sig hos mig og Dicte, og så havde vi ellers en fest. Jeg syntes det er herligt, at døtrene af de piger jeg kendte for mange år siden, gerne vil tale med mig.

Det blev lidt sent inden jeg kom hjem, så jeg var glad for jeg havde stillet urene til sommertid, inden jeg tog i byen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar