lørdag den 14. juni 2014

AFTENTUR TIL SILKEBORG

I tirsdags tog jeg ud til Elgiganten i Holstebro, for at købe en Surface.
Men da jeg fik apparatet op at køre, ku' jeg se, at det kommer ikke til at køre for mig.

På skærmen kommer der en pil ind fra venstre, muligvis som en hjælp, men jeg opfattede pilen som en pestilens. For den eneste måde at få den væk på, var at slukke min Surface og starte op igen. Det skulle man så bare gøre hele tiden.
Og så fungerede hverken; adressebog og kalender, efter mine forventninger.
Så denne Surface ville virkelig i det daglige gå hen og blive en
sur-face.

Så idag kørte jeg ud til Elgiganten i Holstebro, for at aflevere apparatet igen.
Her fik jeg en meget fin service, der var slet ingen problemer med at aflevere den tilbage, og få mine penge tilbage.

Jeg købte så i stedet en HP Chromebook, det er en helt ny computer på markedet, der ikke er styret at Windows, men alene kun af Google.
Den opstarter lynhurtigt, og alt det her med opdateringer skal jeg ikke sidde og vente på, det klarer Google for mig.

Der er så bare lige den lille mente, at den ikke kan køre offline, alt skal foregå online. Og så har den heller ingen Java, så digitalpost og E-box kan jeg altså ikke have på den.
Pyt ! Det vil jeg så ligge ind på min gamle computer, som så skal bruges til de seriøse opgaver, og så skal den nye kun bruges til det sjove og underholdning.
Så på den nye, vil jeg have en musiktjeneste, og Skype.
Og så er det en fiks lille maskine, selv om den er med 14 tommer skærm, vejer den kun lidt over 1 kilo. Så den er nem at tage med, når man er på farten.

Elgiganten tilbød at klargøre maskinen for mig, så jeg kan hente den på mandag.
Så her kan i foreløbigt kun se et billede, af den taske jeg købte til min nye HP.
I det her gode vejr, fik jeg lyst til at køre en aftentur.
Jeg tog til Silkeborg til Indelukket.
Der er en rigtig hyggelig stemning, folk der samles og har det rart med hinanden.
Jeg satte mig og fik et par hotdogs og en soft ice til dessert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar