lørdag den 3. august 2024

50 ÅR PÅ HOTEL TØMMERGÅRDEN

 

Jeg skulle i går, til stor fest på HOTEL TØMMERGÅRDEN i Hvidbjerg. En af værtshusets gæster, kunne fejre sin 50 ÅRS FØDSELSDAG, og alle som havde lyst, var inviteret med til festen. 

Det var min mening jeg ville med toget kl.13, men det var sgu aflyst. 

Nå men så kunne jeg sætte mig ved CAFE KC, og få et stykke med lun Fiskefilet. 


Et par øl på CENTER PUBBEN, nåede jeg skam også.

Kl.14 kunne jeg komme med et tog, til Hvidbjerg.


Sidst jeg var på HOTEL TØMMERGÅRDEN, vandt jeg et ØL-KORT. Så var den første øl da gratis, og det var alle de andre øl jeg drak også.


Festen skulle ikke foregå i Krostuen, men nede i Gildesalen. 


Noget at spise skulle vi også have, Pølser og Brød, og det brød vi os jo godt om. 

En fest uden musik, bliver en lang aften, så der var hyret et orkester.

Gæt hvem ?

Det lige godt grov, tager jeg til Aarhus for at gå i byen, dukker de op der. Og tager jeg til Hvidbjerg, træder de også ind ad døren der. Det er ingen ringere end:



PETER S.ORT OG DE 2 ANDRE IDI.O.TER. 

De får hele Telefontorvet i Aarhus, til at standse op og danse, Men de kan også få gæsterne på HOTEL TØMMERGÅRDEN til at slippe deres øl, og smutte ud på dansegulvet. 


Jeg fik købt en PINK KASKET, den fik jeg ikke lov at beholde længe. Der var nogle som løb med kasketten, Herregud ! Sådan en kasket koster ikke en bondegård, den koster kun 100 kr. 

Det varer jo nok ikke så længe, før jeg skal opleve PETER S.ORT OG DE 2 ANDRE IDI.O.TER igen, og så må jeg købe en ny kasket. 

Da de havde spillet et par ekstra numre, og var i færd med at pakke sammen, og rafle af igen, dukkede 


Æ HOLM op. Han havde lige et par sange ærmet, til Fødselaren. 

Jeg var gået hen og blevet træt af øl, så var det rart der stod en


Gigantisk flaske ABSOLUT VODKA bag baren, den måtte man også drikke af GRATIS.


Så gik jeg over til, at drikke Vodka med Cola.

Togtiderne skulle jeg ikke tænke på, Susan var også med til festen. Og hun havde en aftale med en veninde i Vinderup, om at blive hentet når hun ville hjem. Og så kunne jeg køre med, til Struer.


Og hvad skal der ske i dag, for det er jo Lørdag ?

Jeg havde en ide om jeg ville en tur til Thyborøn, men Vejrudsigten truer med regn i eftermiddag. Så gider jeg ikke rende rundt, der oppe.

Men der er sgu heller ikke meget fis ved at sidde her, så det ender måske med, jeg tager en tur på DET LILLE APOTEK.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar