søndag den 18. august 2024

HELSTEGT GRIS OG PORTVIN I GLASSENE, PÅ HOTEL TØMMERGÅRDEN

Jeg havde tilmeldt mig Herrefrokost på HOTEL TØMMERGÅRDEN, som skulle foregå i går Lørdag.

Da det først var sidst på eftermiddagen, vi skulle af sted til Hvidbjerg. Kunne jeg nå at opleve SANSEFESTIVALEN i Struer Gågade.

Nogle mennesker er ved at være lidt træt af SANSEFESTIVALEN, hvilket man forstår. For nu har dette arrangement fundet sted gennem flere år, uden der er kommet nyt under solen. For det er de samme telte, de samme boder, de samme mennesker som står ved boderne, såmænd også det samme mad der bliver serveret, og de samme foredrag om sund mad.

Men jeg tænkte, efter som vi først skal være på HOTEL TØMMERGÅRDEN kl.17, måtte jeg hellere få noget at spise.

Denne gang ville jeg prøve noget andet end Thai Mad, og købte noget Arabisk mad.

Og så sluttede jeg af, med en øl.

Bag efter gik jeg op til DET LILLE APOTEK. Jeg plejer ellers at tage toget til Hvidbjerg, men ikke denne Lørdag.

Der er nogle fra DET LILLE APOTEK, som også skulle med på HOTEL TØMMERGÅRDEN. De tilbød jeg kunne følges med dem, og de havde arrangeret en ædru chauffør, som ville køre os der op, og hente os igen, når vi skulle hjem.

Vi mødtes på DET LILLE APOTEK, hvor vi fik en øl. Og så kørte vi til Hvidbjerg.

HOTEL TØMMERGÅRDEN var der 2 arrangementer, SPRIT BANKO kun for kvinder, så de blev placeret nede i Gildesalen. Vi mænd skulle til PORTVINSSMAGNING, vi skulle sidde i Krostuen.

Når nu kvinderne var på behørig afstand, og vi mænd havde hele Krostuen for os selv. Og der opstod kø på Herretoilettet, kunne man da lige snige sig til, at benytte Dametoilettet.

Se nu en BANDIT der hænger derinde, så syntes man nok feministerne er latterlige, når de bliver så forarget over at mænd more sig med drengerøvshumor i omklædningsrummet. Så er det man siger: Hold nu kæft kællinger, der er sgu ingen der er døde af lidt humor.

Inden vi skulle have noget at spise, skulle kvinderne i gang med SPRITBANKO, og vi mænd hoppede ombord i PORTVIN.

Der var jeg godt nok glad for, jeg havde fået noget at spise inden. For der var nogle ved bordet, der hverken havde fået morgenmad eller frokost. Det var en lidt hård kost for dem, at komme igennem alle de Portvine, på tom mave.

Og jeg må da nok indrømme efter denne smagsoplevelse, at jeg foretrækker et glas Portvin frem for et glas Whisky.

Vi fik selvfølgelig lov at smage de forskellige Portvine, både ren i et glas, men og så som en drink.

Og hældt ud over CITRONMÅNE.

Jeg skal da love for, at Karen Wolfs tørre Citronmåne, bliver Frækkere end Politiet tillader, når der bliver øset Portvin udover kagen.

Endelig skulle vi have noget at spise, fra begge lejre mødtes vi i mellemgangen, hvor maden blev serveret.

Helstegt Pattegris med hele svineriet til, det smager jo herligt.

Da vi var færdig med at spise, blev kvinderne nede i Gildesalen. Jeg tror de havde det ret sjovt med hinanden. Men det havde vi mænd altså også i Krostuen, vi havde nogle gode samtaler, og naturligvis også lidt go Mandehørm.

Vi blev hentet sidst på aftenen, og sluttede af hvor vi begyndte, på DET LILLE APOTEK.

Så kunne jeg nå at få en God nat bajer, i mens jeg ventede på en GUL TAXA.

Det var tid at komme hjem i seng.

Snart skal jeg på HOTEL TØMMERGÅRDEN igen, det bliver Fredag d.27.September, hvor der bydes til ÅLEGILDE. Det glæder jeg mig til.