søndag den 2. juli 2023

SOMMERFEST PÅ DET LILLE APOTEK

Det blev en rolig Lørdag morgen herhjemme, jeg skulle først være på DET LILLE APOTEK henad eftermiddagen.

Så jeg fik timet og tilrettelagt LØRDAG D.15.JULI.

I år tog jeg den beslutning, at der er 2 restauranter i Silkeborg, jeg vil besøge. Den ene er PANORAMA som jeg fik besøgt i Foråret, den anden restaurant er ÅLEKROEN.

Og det bliver Lørdag d.15.Juli. Jeg fik i går bestilt bord på Ålekroen, samt Færgebillet. Man kan nemlig sejle med den gamle hjuldamper HJEJLEN fra Silkeborg over til Ålekroen, det skal sgu prøves. Så fik jeg booket hotelværelse på WAKE UP i Aarhus, for når jeg har spist på Ålekroen, vil jeg bagefter til Aarhus og have en festlig aften på KURTS MOR.

Inden jeg skulle være på Det lille Apotek, kørte jeg en tur på Havnen. Først hen til den gode pølsevogn og få en Fransk Hotdog, og så et kik ind i STRUER FISKERIFORENING , hvor jeg blev medlem da de for et par uger siden holdt Åbent Hus.

Det er så fedt at sidde i Fiskeriforeningen og drikke iskolde øl på en sommerdag, hvor solen bager fra en skyfri himmel, og man kan sidde udendørs. Men i går hvor det regnede var der nu også masser af hygge, da man kunne sidde inde i skueret og kigge ud på regnen.

Så jeg kan nu godt forestille mig hvor hyggeligt det må være, at sidde der, en mørk og stormfuld Vinteraften.

Nå ! Det var blevet tid til at tage op på DET LILLE APOTEK, til Sommerfesten.

Festen skulle foregå ude i Gårdhaven, hvor er det godt tænkt at gårdhaven skulle have et tag, så kunne vi sidde og le i ly for regnen.

Festens Hovedperson den kække gris blev båret ind, sammen med diverse salater og tilbehør.

Så blev der sagt VÆRSGO ! På trods af vi tog af fadene 2 gange, var der alligevel rigelig med mad i overskud. Så der er da rester til dem der kommer på værtshuset i dag.

Da vi var færdige med at spise, trængte jeg til en stor iskold Fadøl. Glassene har lagt i fryseren, så bli'r øllet så dejligt koldt, og så kan man ikke nøjes med en, men skal lige have en mere.

Musik var der sørget for, det var med duoen TWO PLAY.

De var sådan set gode nok, men folk ville ind til baren at sidde. Så hvor mange der blev udendørs for at høre dem, aner jeg ikke.

Jeg ville smage sådan en bette en, dem bliver der drukket mange af, her i byen. Det er til dem som ikke bryder sig om UNDERBERG, de kan muntre sig med en VODKA LAKRIDS LIKØR. Det smager nu ikke så ringe endda, men lige som med Underberg skal man kun have en enkelt, og den skal helst være kold.

Og så var det på tide, at komme hjem ad.