mandag den 10. juli 2023

MIN SCOOTER PUNKTEREDE

 

Det var nu ellers en hyggelig Lørdag jeg fik mig i Vinderup, det er længe siden jeg har været derude. Så jeg ville lige kigge forbi Æ Bette Bar og Irish Pub, og det var nu vældig morsom.

Jeg fik da også, en del FLYVERSJUSSER.


Da jeg stod op Søndag morgen, var vejret godt. Efter en omgang tøjvask og morgenmad, ville jeg ud at handle ind.

Først skulle jeg ned i banken, og hæve nogle penge.


Jeg var kun lige nået ind i gågaden, så gik det galt. Min scooter punkterede på højre baghjul, hvad jeg er kørt ind i, aner jeg ikke. 

Så kørte jeg over til det gamle Shell, kan ikke huske hvad det hedder nu. Men der er en spillehal, og de har en benzinstander og bilvask, så jeg tænkte, de må da også have så man kan få luft i sine dæk. Men det har de sgu ikke, så jeg lod scooteren stå der, gik i banken og op på DET LILLE APOTEK.

Jeg vidste min kollega havde morgenvagten bag baren denne Søndag, jeg forklarede situationen. Han fik fri kl.15, så skulle han nok hjælpe, fint !


Så kunne jeg nå til FÆLESSPISNING på CENTERPUBBEN, hvor dagens ret var KØDRAND.

Der var en kødrand af mennesker, som ville have noget at spise. Det er altså også billigt; 30 for Hovedret og Dessert.




Og så smager det altid godt, det mad vi får serveret. På Søndag holder vores madmor ferie, hvilket passer mig udmærket. På Lørdag tager jeg til Aarhus, så Søndag er jeg først på vej hjem, så der får jeg ikke tid til Fællesspisning. 


Jeg måtte op på Det lille Apotek, mig og min kollega kørte ned til min scooter. Han har en el-pumpe, og det gik fint med at pumpe luft i dækket. Men jeg nåede ikke ret langt før luften fes ud igen, ikke nok med det, motoren stoppede også. Så vi måtte lade min scooter stå på Bredgade.

Da jeg kom hjem ringede jeg til STRUER UNDERVOGNSCENTER , jeg ved han også driver noget vejhjælp.

Jeg spurgte: Hvad skal det koste at bringe min scooter op til AUTOGÅRDEN, på sådan en Søndag ?

Manden er ærlig, og sagde det bliver dyrt: 850 Kr. Jamen jeg har lige som ikke andre muligheder, så jeg må jo betale ved KASSE 1.

Vi aftalte han kom forbi efter nøglen til min scooter, og så skulle han nok transportere den op til Autogården. Og jeg betalte 850 kr. via Mobil Pay. 

I morges fik jeg ringet til AUTOGÅRDEN. 

Jo der stod en scooter da de mødte ind, jeg forklarede grunden. De skulle nok få den klar til jeg fik fyraften kl.12.

Min kollega kørte mig der op efter Fyraften, og jo der stod min Scooter køreklar.


De har sat en ny slange i bagdækket, tjekket de andre hjul og motor og batteri, det fejler intet.

Årsagen til motoren satte ud i går, skyldes der er et NØDSTOP på sådan en scooter.

Men nu kører min scooter igen, og det var ikke så dyrt at få den ordnet: 400 kr., det er da til at komme over.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar