søndag den 30. juli 2023

DET VAR IKKE LÆNGE JEG FIK LOV AT VÆRE ÆDRU

 

Jeg havde ellers lagt en plan for, jeg ville være ædru i denne weekend. Men som bekendt, går det ikke altid som Præsten prædiker. 

Fredag aften tog jeg i biografen for at se, den stærkt opreklameret film : OPPENHEIMER. 

Hold nu kæft for en møg film! For ikke at gøre det til en lang historie, så lad mig sige det kort. 

I denne film er der al for megen snak, og kun et lille knald. Faktisk tror jeg, jeg ville få meget mere ud af at se filmen om BARBIE. 


Lørdag morgen stod jeg op kl.6 og fik sat gang i vaskemaskinen, i denne weekend har jeg fået vasket 3 store maskinfulde tøj. Det er en nødvendighed, da jeg i den kommende weekend, ikke får tid til at vaske tøj. På Fredag skal jeg til fest på HOTEL TØMMERGÅRDEN i Hvidbjerg, og på Lørdag, er der Fødselsdagsfest på DET LILLE APOTEK i Struer. 

Kl.10 ringede telefonen, det var min gode kammerat Henrik fra Aarhus, ham der er bartender på KURTS MOR. 

Han var netop ankommet til Struer, og sad nu sammen med Vivi. De skulle til koncert på Det lille Apotek, om de kunne lokke mig med ? Arh ! Jeg ved sgu ikke rigtigt, jeg har jo ingen billet. Jamen Vivi har en billet i overskud som jeg må få gratis, så okay da. For det er sjældent at Henrik er i Struer, så jeg lod mig lokke.

Men sagde; at min tørretumbler kører i 2 timer endnu, så jeg kan først være der ved 12 tiden, jamen det var en aftale.


Så måtte jeg hen og have, mit pæne tøj på, komme af sted da Tørretumbleren var færdig.


Denne Lørdag skulle der være MUSIKFESTIVAL på Det lille Apotek, med hele 5 bands. Det skulle foregå ude i gårdhaven, hvor heldig de have været så forudseende at få sat nogle telte op, så vi kunne sidde i tørvejr og nyde musikken og de kolde øl. 

Som var det hyggeligt at se Henrik og Vivi igen, og nu de gav mig billetten gratis, gav jeg den første runde øl.

Det var nogle gode bands Værtshuset havde fået arrangeret, jeg havde frygtet vi så skulle høre fem bands spille de samme Kim Larsen numre, den frygt blev gjort til skamme. Naturligvis fik vi nogle Kim Larsen sange, men der var altså også andet musik på tapetet.


Det lille Apoteks husorkester: FLYING MOMENTS Havde nogle af deres egne sange med, bl.a. EKSTRA NUMMER og YTRINGSFRIHED. 



Og så var der DJANGOS Som var overraskende gode, de kunne nogle af de gode gamle Shu-Bi-Dua hits.


Og så fik vi store fadøl, men ingen Flyversjusser, dem sprang jeg over.

Det blev lidt sent før jeg kom hjem, og var ikke helt ædru. Men pyt, det var en sjov aften. 

Næstegang jeg møder Henrik, bliver når jeg tager til Festugen i Aarhus. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar