søndag den 23. juli 2023

STORE FESTER PÅ DET LILLE APOTEK

 

Det blev en weekend med 2 STORE Fester, på DET LILLE APOTEK i Struer.

Den første fest løb af stablen Fredag eftermiddag kl.15, så det var da heldigt det var en dag hvor vi for engang skyld, fik tidligt Fyraften på HK Scan i Vinderup. Allerede kl.9:30 kunne vi gå hjem, så jeg kunne nå at se GOD MORGEN DANMARK, det hører godt nok til sjældenheder man kan nå det. 

Jeg tog på Det lille Apotek kl.14, det var først fra kl.15, at festen skulle foregå.

Fødselarens venner og bekendte, havde arrangeret det som en surpriceparty. Fandeme sjovt han ikke kunne lugte lunten, eftersom de først inviterede ham med ud at spise frokost. 


Da de ankom til Det lille Apotek, stod vi alle klar ude i Gårdhaven med flag. Fødselaren er vores allesammens Henke der nu er 40 år, men stadig er en festlig drengerøv. 

Der var lune deller og pølser på grillen, og 3 timer med gratis øl. 


Da festen var forbi kl.18, var jeg grydeklar.

Jeg var sådan set ikke fuld, bare meget træt.

Det har været en træls uge på jobbet, hvor man går fra varme rum ind i kolde rum, i tøj der er våd af sved. Vådt tøj i et koldt rum, det holder helbredet ikke til ret længe, så jeg har været syg af forkølelse, men tog alligevel på arbejde.

Så det føltes godt Fredag aften, at kunne tage hjem og gå i seng kl.19, og så få hele 12 timers søvn.


Så jeg var frisk da jeg stod op Lørdag morgen, og klar til endnu en fest på Det lille Apotek.

Jeg tog derop kl.10:30, kunne lige nå en hurtig morgenbajer, for kl.11 skulle vi stå nede ved Rådhuset.


 

Jens havde friet til Anne, og den var hun med på. Så de skulle giftes på denne Lørdag på Rådhuset, bagefter skulle festen holdes på Det lille Apotek fra kl.13. 


Vi stod alle samlet på Rådhuspladsen da de kom ud, det er FORBUDT at kaste med ris. Så vi stod i stedet og pustede sæbebobler, det så nu så vældig festlig ud. 

Brudekareten var denne lille GRØNNE TRIUMF. De blev kørt en runde i Struer, og endte ved Det lille Apotek, hvor vi igen stod klar til at tage i mod og råbe TILLYKKE !!

De fik mange flotte gaver, jeg gav dem en gave jeg gerne selv ville have haft:


Et ØL-KORT til HOS ANDERS i Aarhus. Som jeg sagde til Jens og Anne, hvis I nu vil ud og fejre Hvedebrødsdagene, kan I jo gøre det i Aarhus. 

Så var der fest hele eftermiddagen med gratis øl, og mad.


Maden var Kylling i Karry, og man skulle selv øse op på en paptallerken. 

Det blev en sjov eftermiddag, men syntes jeg trængte til frisk luft, og slog et smut ned på BUBSI.

Her mødte jeg Tina, som spurgte om ikke vi skulle have Chocobabs ? Jo, det er længe siden sidst.

Så måtte jeg lige tage en bajer i mens, for hun skulle lige over i Brugsen efter Cacomælk. 


Så kunne vi få os en Chocobabs. 

Jeg var blevet sulten igen, og tog ned på Havnen, hvor der denne sommer holder et par FOOD TRUCKS. 

Det er med lækker Thai-mad,


Oksekød i rød karry, og et par forårsruller, og en Thai-bajer. 

Desserten kørte jeg om til LARSEN for at få,


Softice og en kop kaffe.

Så var jeg klar igen, til at køre op til Det lille Apotek, og runde denne Lørdag af med:


                                  FLYVERSJUSSER. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar