søndag den 8. januar 2023

RECEPTION PÅ HOTEL TØMMERGÅRDEN

 

Som var vi heldige med vejret i går Lørdag, hvilket betød vi så kunne tage på udflugt på den anden side af Oddesundbroen. 


Inden togafgang skulle jeg op Det lille Apotek, og putte penge i SPAREBØSSEN. Og så kunne jeg nå en formiddagsbajer, og lige en mere. 


På Struer Station, mødtes jeg med Susan som ankom med toget fra Vinderup. Kl.13:04 skulle vi med toget til Hvidbjerg, vi var blevet enige om vi da ville af sted sammen, til Reception på Hotel Tømmergården. 

HOTEL TØMERGÅRDEN, ligger ikke engang 2 minutters gåtur fra Hvidbjerg Station, da vi steg af toget skulle vi blot gå gennem en smøge så var vi fremme ved tampen. 

Årsagen til Receptionen er, at Pernille som er værtinden lagde ud med blot at være forpagter af Hotel Tømmergården. Hun har forvandlet det gamle hotel til en succes, så nu har hun sgu købt hele pisset, og det skulle fejres. 


Jeg skal da ellers lige love for, der i går var stor opbakning til Pernille, sikke mange mennesker vi var, og alle de gave hun fik. Jeg var glad for, jeg nåede omkring LARSEN i Struer, og fik købt en god flaske Rødvin til hende. 

Vi var så mange mennesker, at de blev nød til at slå et ekstra bord op. Det var heldigt for mig og Susan, ellers skulle vi have stået i baren og spise.

Vi var hurtig til at få os bænket, da bordet var slået op. Og så fik vi selskab af nogle lune mennesker fra Hurup. Der var 2 timer med GRATIS ØL, så vi skiftedes til at gå i baren og hente en håndfuld øl. 


Gratis mad var der også, hel stegt PATTEGRIS og med alle herlighederne til. 

Det var slagteren henne fra Hurup som stod for grisen, og det var virkelig lækker. Kødet var mør og saftig, og med dejlige sprøde saltet svær. Så man kunne godt snige sig til, at hente en tallerken fuld mere. Så var man sgu mæt.


Pernille kom rundt med desserten, det var en lille UNDERBERG, herligt ! Det giver en forfriskende ånde, oven på al det mad. 


En DJ ankom, og så blev der ellers spillet op til dans og fællessang.

De gratis øl var forbi, men vi drak videre. 

En fyr satte sig ved vores bord, og han ville give en kop kaffe.


Borb Borb ! Det var sgu en Kaffepunch eller en bette swot som vi siger på Jysk. Vi morede os over, at det nu er et vældigt flot Mågestel, men hvor er det ærgerligt, at Mågerne er fløjet. 

Sådan en kaffepunch får nu hurtigt ben at gå på, jeg gav den næste. 

Mig og Susan har et ærligt venskab, vi er gode til at tage sammen til fest, og vi kan more os sammen, og komme i selskab med andre. Der er også det rigtige gode, vi sætter ikke hinanden i benlås. Man er ikke tvungen til at blive, hvis man hellere vil hjem, og man er ikke tvungen til at tage hjem, hvis man gerne vil blive.

Jeg kunne godt begynde at mærke, at jeg trængte til at komme hjem, og Susan ville gerne blive et par timer længere. Fjong ! Susan og jeg, sagde pænt farvel til hinanden, og så tog jeg med toget ved 19-tiden. 


Det var dejligt da jeg ankom til Struer, at min scooter stod i cykelskuret. Jeg tænkte, jeg kan godt lige slå et smut forbi BUBSI, og få en godnat bajer.

Det var meget heldig, der var gratis Pizza. Det var lige det man trængte til, at få lidt i maven. 

Tina sad ved siden af mig, og spurgte om ikke det er længe siden vi har fået CHOKO BABSER ? 

Jo det er det sådan set, fint ! Så ville hun give den første.


Så gav jeg den næste.

Nu var det på tide at sætte proppen i, og komme hjem i seng. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar