søndag den 22. januar 2023

DANSK SLAGER PARADE 2023

 

I går Lørdag, var jeg til DANSK SLAGER PARADE i Folkets Hus i Struer.


Men først skal I lige have, den gode Nyhed.

I sidste uge, købte jeg en ny El-scooter, og satte straks min gamle til salg for 500 Kr.


Den blev solgt lige med det samme, jamen så er den jo videre i sin færden.

Som kan jeg mærke forskel, nu har jeg fået en kvalitets El-scooter. 


Den vil sgu fremad, den kører lige så hurtig baglæns som forlæns. Det er godt man kan skrue op og ned for farten, jeg sætter hastigheden ned, når jeg køre på fortovet og i gågaden, men ud ad lige vej får den en spand kul. 

At den køre 70 km. på en opladning, tvivler jeg ikke på. Så nu glæder jeg mig til, vi slipper af med den satans kulde, så skal den ud på en længere tur. 

Og så kalder jeg min El-scooter KRONE 1. 

Men som sagt var det i går, at jeg var til DANSK SLAGER PARADE 2023. Det plejer ellers at være Søndag eftermiddag, Folkets Hus i Struer, arrangere denne begivenhed.

Og det er sgu pisse træls, for når man sidder og lytter til de gode gamle Dansktop hits, kommer man i godt humør og får lyst til en fest. Men det er jo bare en Fucking Søndag eftermiddag hvor man bagefter, bare skal hjem og sove. 


ENDelig kunne de tage sig sammen til at arrangere begivenheden, på en Lørdag eftermiddag. Så kunne man gøre en fest ud af det, hvilket jeg så absolut gjorde. 

Fik bestilt bord på DEN GLADE PINGVIN, til 1 person kl.12:30


Jeg fik en gang Pindebøf, og sagde til værtinden, at i dag har jeg lyst til en 


GUINNESS , det er længe siden jeg har fået sådan en øl.

De fleste steder får man Guinness på dåse, og det er overhovedet ikke det samme, det smager lige så forkert som at kysse sin søster.

En Guinness skal være velskænket fra fad og dejlig kold, så har den nemlig den helt rigtige smag. 

Det var en god begyndelse på en Lørdag, der skulle gå hen og blive særdeles festlig.

Da jeg havde spist, kunne jeg lige nå en Hancock Høker henne på Bubsi, inden jeg skulle i Folkets Hus. 


Dørene blev åbnet kl.14, jeg var så heldig at få en plads helt op ad scenen. 

Kl.15 gik showet i gang. Det var Karin Strand Holm som konferencier, hun præsenterede de optrædende kunstnere ret så underholdende. 

På scenen, fik vi lov at opleve:

DORTHE KOLLO

LISE HAAVIK

ANDERS BIRCOW

MICHAEL JENSEN.

              &

KLAUS & SEVANTS, som var husorkesteret. 

Vi fik en sand folkefest med alle de gode gamle Dansktop hits, og dem vi ikke glemmer fra Dansk Melodi Grandprix. 

Vi var også en tur i Tyskland, hvor Dorthe Kollo og Lise Haavik gav os nogle af de helt store Tyske hits. Klaus & Servants har også lavet et Tysk hit, det er et rigtig After skii Party hit. 


Anders Bircow sang en Lille Palle slager om hvordan det at jodle blev opfundet.

Og så en sang til ære for Dario Campeotto, nemlig hans Grandprix klassiker: Angelique. 


I Pausen var der kaffe & kage, og lige omkring kl.17:30, var hele festen forbi.

Jeg håber de også næste gang, vil arrangere dette show om Lørdagen.


Jeg tog hen på CENTER PUBBEN, og tænkte jeg måske ville nå  en tur på Det lille Apotek. Men jeg kom sgu ikke videre, for det er nu ret så hyggelig at være gæst på Center Pubben. 


Aftenen igennem var der pænt med gæster, og kl.20:30 var der håndbold, DANMARK skulle i kamp med AMERIKA. 

Det kunne jeg lige så godt blive og se, og så fik jeg foruden en stribe Tuborg øl, også et par Flyversjusser


og så har de på Center Pubben fået:


Budweiser. 

På nogle værtshuse, koster en Budweiser spidsen af en F-16. Men på Center Pubben, koster de kun 25 kr., dem fik jeg sgu også haglet i mig. 

Da kampen var forbi, og Danmark vandt over Yankierne, kunne jeg tage hjem i seng. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar