lørdag den 18. juni 2022

OG DET BLEV EN ÆDRU WEEKEND

 

Jeg vedtog at denne weekend, skulle være en ÆDRU WEEKEND.

Hvad skulle jeg foretage mig ? Der var en udstilling af Veteran Lastbiler, på Hjerl Hede, det kunne jeg køre ud og se.


Vejrguderne på TV-2, lovede op til 25 graders varme, på denne Lørdag. Men nej, jeg tror slet ikke vi får en varm sommer i år. Det var køligt i formiddags, hvor for jeg valgte at tage lange bukser og en lun trøje på.


Det koster 90 kr. at få adgang til Hjerl Hede, i ankomst bygningen, var der en udstilling med legetøjsbiler.


I en bygning kunne man trykke på en knap, og høre historien om grundlæggeren af Hjerl Hede.


Der er endnu ingen levendegørelse på Hjerl Hede, det sker først i Sommerferien. Det var kun hos Bageren og Restauranten der var liv, eneste der skete, var de her lastbiler. 

Men det mest spændende der hændte, var en flok gæs der krydsede vejen.


For Lastbilerne er de samme Lastbiler, som man møder på Transport Messen i Herning MCH. Eneste forskel er, at i Herning er de udstillet inde i en hal, på Hjerl Hede, var de kommet på græs.


Ellers var der ikke så meget ved at gå rundt på Hjerl Hede, for de huse og bygninger


har man sgu set 100.000 gange, lige siden man var barn.

Men jeg gik op til Restauranten



Hvor jeg fik den eneste ret på menuen; frikadeller med kold kartoffelsalat.


Til 100 kr. og en Fadøl til 50 kr., så var det vist også betalt.

Jeg sluttede af hos Bageren, da jeg ville have noget med hjem til aftenskaffen.


3 boller og 1 horn, så kan jeg nyde dette i mens jeg ser Bagedysten på DR-1.


Nu var vejret blevet lun, så hjem og skifte til shorts, og ud af døren igen.


Så ud til Holstebro, hvor der ved Slagteriet var STRETT FOOD FESTIVAL.


Vejret var flot og dejlig varm, og det kunne lokke folk til. Der var en god stemning, lyden af latter og musik, og en duft af mad fra de forskellige Food Trucks. 

For 50 kr., kunne man komme med på en tur på denne Bar Cykel. Men det er ikke meget ved, når man kommer alene og har sin bil med.


Jeg købte et par EMPANADAS og en fadøl, der var mange andre retter der kunne være spændende at smage. Det må vente til næste gang, de arrangere Street Food.


Og nu sidder jeg her, og har så haft en Ædru Weekend. Det blev trods alt en hyggelig weekend, men næste weekend, bliver ikke en Ædru Weekend. Der må vi se, hvad jeg hitter på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar