lørdag den 8. maj 2021

INGEN CHAMPAGNE PÅ IRISH PUB

 

Endelig kan man igen, komme ind og spise på NØRREGADES KØKKEN i Vinderup. Det passede som fod i hose med, at jeg alligevel, skulle ud til Irish Pub, og tilmelde mig og betale til Champagne smagning. 


Inden jeg tog af sted, ville jeg se Zulu Award.


Man kan heller ikke tage i byen på tom mave, vel ? Så jeg hyggede mig, og følte mig godt underholdt af Zulu Award. 


Og så kunne jeg der efter komme med toget til Vinderup, hvor jeg havde bestilt bord til kl. 17:30 på NØRREGADES KØKKEN. 


Det var Dagens Ret; Vikingegryde ´, og til dessert, Æblekage.


Det er atter blevet noget nemmere at komme i byen, man skal selvfølgelig stadig bestille bord på en restaurant, men det har man jo altid skullet, hvis man vil ud at spise. Men reglen gælder ikke længere på et værtshus, man skal dog stadig have en Corona test.

Lørdag formiddag fik jeg foretaget en kvik test, det er den i næsen og så får man svar inden for 15 minutter via en SMS. Min test var som altid og heldigvis da, Negativ. 


Da jeg var færdig med at spise, kunne jeg bag efter steppe ind på Irish Pub. Her fik jeg at vide at Champagne Smagningen der skulle forgå d.29. Maj, desværre ikke bliver til noget, i det der er for få tilmeldte.

ØV ! Jeg havde det nu godt nok på fornemmelsen, at dette arrangement ville blive aflyst.

For det eneste kendskab de fleste Jyder har til champagne, er det sure stads man får Nytårsaften sammen med kransekage fra Karen Volf . 

Når man igennem en Nytårsaften har drukket sig en sidevind på, og så når klokken slår 12, og man får det der sure champagne med de sukkersøde vanilje kransekager fra Karen Volf, står det lysene klart man står med et ansigtsudtryk som en hønserøv. Og så er det ellers BABU BABU ud og tale i den store telefon, hvis man da når derud, og ikke hilser på Ulrik lige midt på gulvtæppet. 


For nogle år siden da jeg var til Festugen i Aarhus, var der en pop-up Champagne Bar. Og det var netop de rigtige Franske Champagner man fik lov at smage der, man kunne købe en hel flaske eller blot et glas. 

Hold op hvor det smager godt, dejlig iskold Champagne med en lækker blød smag, og der fandt man ud af Champagne giver en hel anden beruselse end øl. Øl ligger tungt i maven og man bliver lidt dvask hvis man får for mange.

Champagne der imod, de der herlige bobler ryger lige i kasketten og man bliver i godt humør. Og sjovt at se hvilken indflydelse Champagne har på pigerne, de bliver lystige og fniser uartigt. 

Det er jo nok derfor det er helt naturligt, hvis man vil i bad eller seng med en pige, tager man lige en dyr flaske Champagne med. 

Så det er skuffende at Champagne Smagningen, ikke bliver til noget. 


Nå men bort set fra det, så blev det en hyggelig Lørdag aften på Irish Pub.

Vi fik drukket nogle øl, og hældt penge i Juke Boksen, og et par runder med Choko Babser. 

Kl. 21.30 måtte jeg gå igen, da jeg skulle nå toget til Struer kl. 21:47. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar