mandag den 31. maj 2021

FLÆSKESTEG

 

Det sker ikke normalt jeg tager ud at spise Søndag aften, da jeg jo som bekendt skal i seng kl.19, grundet mine arbejdstider på HK Scan.

Men når menuen på Nørregades Køkken, står på Flæskesteg, og man kun lige skal på arbejde Mandag fordi man har fri om Tirsdagen fordi jeg der skal vaccineres. Så kan man nok leve med, at man den ene aften, kommer lidt senere i seng. 


Jeg ringede derud og fik bestilt bord, der passede med toget ankom til Vinderup kl. 17:29.


Mens Danmark var lukket ned, på grund af den faretruende Corona pandemi, kunne man slet ikke få Flæskesteg med sprød svær.

I Super Brugsen i Struer, var der som Dagens Ret; Flæskesteg i en take away udgave. Det var noget skuffende at komme hjem og sætte tænderne i, et par usle tynde skiver kød og svær der havde samme konsistens som elestikker, så det var blot at skære fra og smide væk. 


Hvor var det dejligt man på en Søndag aften i Maj, kunne få det man savnede i nedlukningstiden, Ægte Flæskesteg.

2 tykke møre saftige stykker kød, og så med sprød svær.

Og til dessert var der Æblekage.


Det blev en festlig afslutning på en grå Søndag. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar