søndag den 16. august 2020

HELD I SPRIT BANKO

 Godt nok skrev jeg i sidste uge, at det var månedens sidste bytur. Men nogle gange har man lov at ændre mening, for jeg kunne se på min økonomi, at der lige kunne blive råd til at tage til Sprit Banko på Irish Pub.


Jeg lagde ud med et kort visit på Irish Pub i Fredags, det var jo den første Fredag oven på en træls første uge på arbejde efter Sommerferien. Så jeg trængte til at komme ud at nyde, lidt social samvær . Og så var det Fredags bar dejligt vejr, og gratis pølser. 

Det blev et par hyggelige timer, men jeg ville hjem og se det nye Quiz show på DR-1.

Så da jeg var tilbage i Struer, var jeg forbi LARSEN , og købe noget at hygge mig med.

Lørdag formiddag var gik turen atter til Vinderup.

For jeg ville deltage i Sprit Banko. 


Og som altid inden spillet går i gang, var der gratis boller med lun Leverpostej. 


Jeg var ret heldig til dagens udgave af Sprit Banko. Jeg sad til bords med tre skønne kvinder, og den ene vandt en Elefantøl. Den kunne hun ikke li' og spurgte, om ikke jeg ville drikke den ?

Jo jo, Komdobardo !

Men jeg må jo nok sige, at ham der skrev den lille børnesang om Elefanten der kom marcherende hen ad Edderkoppens fine spind, har nok aldrig smagt en Elefantøl. 

For jeg syntes nu nok, at den kommer trampene, og selv en Elefantdomptør kunne nemt få benene sparket væk under sig. 

Jeg fik den drukket, men hælder nu mest til en ganske almindelig Grøn Tuborg, så ved man da hvor galt det kan gå. 

Jeg vandt også en flok Shorts, men den største overraskelse var lige godt, at jeg vandt et Tupperware Party. 

Det er Lene som er sælger og som kommer og afholder den aften, hvor jeg så er værten. 

Det er en meget fine præmie syntes jeg, og jeg vil helt sikkert have det Tupperware Party afholdt. Problemet er blot, at jeg har sgu ikke pladsen i mit hjem til at invitere interesserede gæster til sådan en aften. 

Jeg har fået lov at afholde begivenheden på Irish Pub, det må jeg lige have en samtale med Henriette og Lene omkring. For så syntes jeg vi bør finde en Lørdag eftermiddag her til Efteråret, hvor det kunne løbe af stablen. 

Efter Banko, kunne jeg nå en øl på Den Gyldne Dame, inden jeg skulle med toget hjem til Struer.

Her fik jeg en invitation til kromutters fødselsdag, ja tænk sig, Musse fylder 50.

Det er en Torsdag aften festen skal holdes på Den Gyldne Dame, så jeg må se om jeg kan få en Ferie/fridag om Fredagen. 

Hjemme i Struer, var jeg et smut på Bette Kro, og lagde vejen forbi Limfjordskroen, hvor der var livemusik.

For engang skyld valgte jeg at gå hjem, i stedet for at ringe efter en Taxa. 

Jeg kom dog ikke længere end til Struerdal Vej, der var en kvinde som stod i sin have, og spurgte om ikke jeg ville ind og have en øl.

Jo hvorfor ikke ? Så klokken var over midnat før jeg var hjemme i seng. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar