torsdag den 10. oktober 2019

ØL & SNAPS PÅ EN TORSDAG.

I dene uge holder jeg ferie, en stille ferie. Det jeg har foretaget mig mest i denne ferie, er at vaske tøj, og se fjernsyn. 

Så i dag syntes jeg der skulle ske lidt ekstra, så fjernsyn og vaskemaskinen kunne holde en fridag, og så tog jeg en tur til Holstebro.
På tøjforretningen Nielsens hjemmeside, så jeg en jakke jeg ønsker at eje. Men kom til at spekulere over, hvis man nu tager til Holstebro, hvor skulle jeg spise frokost ?
Der er mange steder at vælge i mellem, svaret kom med Holstebro Posten. 

Raadhus Kælderen har en annonce i avisen, hvor det fortælles, de holder Mortens Aften d.9 og d. 10. November. Og for engang skyld har jeg ingen aftaler Lørdag d.9. November, så nu hvor jeg alligevel ville en tur til Holstebro i dag, ville jeg ned i Raadhus Kælderen og bestille bord til Mortens And. 
Jamen så kunne jeg lige så godt spise frokost der.

Jeg bestilte en øl og en snaps, røget ål og bøf med spejlæg.
Det ville være billigere, at tage hen på Dalle Valle, og deres store buffet ser også indbydende ud. Men når det kommer til kvalitet kan Dalle Valle ikke hamle op med Raadhus Kælderen. 
I Raadhus Kælderen kommer du til at vente på din mad, til gengæld gør de lige det ekstra ud af smagen.
Det er også derfor jeg glæder mig til Lørdag d.9.November, når jeg tager til Mortens Aften. 

Så var det over til Nielsen og blive ekviperet.
På vej der over kom jeg forbi 2402, en herretøjsforretning der desværre holder ophørsudsalg.
Det er ellers noget meget elegant tøj de har på bøjlerne, men det er åbenbart for fin til Vestjyderne.
Så 2402 må lukke, og derfor kan man i øjeblikket købe deres fine tøj for en slik.
Jeg sagde til ejeren, at jeg køber denne frække farvede trøje for at lyse op i det mørke Jylland. Prisen var kun 100 kr.

Ovre hos Nielsen skulle jeg af med 1500 kr. men så fik jeg også denne flotte jakke med mig hjem.
Bagefter en rundtur til Kaffeladen og Bierstube, og sluttede af med at købe flødeboller hos Frellsens Chocolade.
Enligt ville jeg bare købe 2 flødeboller til i aften, da der er en god gammel Dansk film på TV-2 Charlie "Soldaterkammerater" .
Men kunne godt se, det faktisk er billigere at købe 6 i stedet for kun 2. Så jeg fik de her 6 banditter til 70 kr.

På vej til toget gik jeg forbi vejen til Kruset, og her var det det slog mig: Gud ja, det var jo det jeg skulle opleve i min ferie.
Kruset i Holstebro holder nu go' gammeldags fadølsfest hver Torsdag aften for 100 kr. 
Det bliver ikke lige i aften jeg får det oplevet, men nu er det skrevet bag ørene, at det er det der skal ske til min fødselsdag.
I år falder min fødselsdag på en Torsdag, og der har jeg taget Ferie fridage Torsdag og Fredag.Så min fødselsdag skal i år fejres med, en Fadølsfest på Kruset i Holstebro.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar