lørdag den 24. maj 2014

TUR TIL TYSKLAND

I onsdags fik jeg reklameavisen fra Fleggaard i Tyskland og syntes de havde mange gode tilbud, så jeg besluttede mig til at tage afsted idag.

Der var et flot vejr og ikke meget trafik på vejene, så jeg kørte afsted i et roligt tempo. Ned omkring Skjern og Tarm, og til Ribe hvor jeg holdt tissepause.
Stor ros til Ribe, for at have et offentligt  toilet der ikke hørmer som et offentligt toilet, men er rent og pænt.

Så gik turen videre til Tønder, der er nu så hyggeligt i gågaden i Tønder på sådan en solskins dag.
Her lagde jeg vejen forbi "Det gamle Apotek", her har de ingen medicin på hylderne, men et stort og spændende sortiment af ting og sager man godt kunne tænke sig at eje.

Jeg fik købt denne Coca Cola serveringsbakke.
Og ved pølsevognen på Torvet, fik jeg et par gode bøfsandwich og en Cocio.

Så var det på farten igen, ned over grænsen til Fleggaard i Süder Lügum. Her var der masser af mennesker, så det tog sin tid, men vognen blev fyldt, det samme gjorde bilen.
Turen hjemover gik stille og roligt, med et enkelt stop i Ribe. Følte der var tid til en is og en kop kaffe.

Hjem og få tømt bilen.
Og så meget fylder dagens indkøb:
I undrer jer måske, men bodyshampoo, håndsæbe og tandpasta, er faktisk billigt i Tyskland. Så nu er jeg forsynet med dette sommeren over.

Da bilen var tømt, tog jeg på "Den glade Pingvin" i Struer, her bestilte jeg en omgang pindebøf og en fadøl. Tiltrængt oven på sådan en Tysklandstur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar