søndag den 27. april 2014

BARE 6 HYLDER

Når man bare lige vil hente 6 røde hylder i Ikea i Aalborg, er det nu ikke så ringe man på hjemturen kan mellemlande hos nogle gode venner i det Nordjyske.

Det var igår lørdag jeg ville på den tur til Ikea, men med det flotte vejr kørte jeg først ud til Statoil i Holstebro og fik bilen vasket. Den dyre sæsonvask til 159 kr., men det er nu lækkert at køre afsted i det flotte sommervejr i en nyvasket bil.

I Ikea fandt jeg de røde hylder jeg skulle bruge, 6 stk.
Nu skal jeg have lavet en aftale med min kammerat der plejer at hjælpe mig med at hænge mine hylder op.
Mine nuværende røde hylder er fyldt op med modelbiler, og der kan stå 7 biler på hver.
Nogle ville sikkert mene der nemt kunne stå flere biler på mine hylder, jo men så ville de komme til at stå noget sammenpresset, og det ville ikke være pænt.
Det ser dekorativt ud når der er luft omkring hver eneste bil, så de tilsammen tager sig bedst ud.
Derfor skulle jeg have fat i nye røde hylder, det blev til 6 stk. jeg ved hvor skal slåes op i min stue.
Og her i maj skal jeg afsted til 2 biludstillinger og i juni til en biludstilling, der får jeg jo nok købt nogle nye modelbiler til min samling.

Nu jeg var i Ikea gik jeg en runde, og så røg der lige et par ekstra ting i indkøbsvognen.
Det var tiltrængt med nyt sengetøj, samt en ny arbejdslampe ved computeren, og en ny læselampe ved kaffebordet. Og så det pæne røde skohorn, om ikke andet er det dekorativt, og passer til de røde farver i min stue.

At spise i Ikea kunne jeg ikke forestille mig, men ved man får nogle pokkers gode hotdogs serveret i Aalborg Storcenter.
Og der kom pungen nok engang op af lommen, og lidt nyt tøj kom med mig hjem.
Jeg skrev en SMS til mine venner, at nu kunne de godt tænde kaffemaskinen for jeg var lige på trapperne.
Hos dem blev det til en hyggelig eftermiddag.

På hjemturen holdt jeg ind hos Mias cafeteria, og spurgte hvad Dagens Ret var ?
Det var Boller i Karry, mmm ! Min livret på en lørdag aften, det var sgu ikke så ringe. Så kun 70 kr., der var alt det man kunne spise, og kunne man spise mere kunne man få sin tallerken fyldt op igen.
Men der var ikke plads til mere.
Mia fortalte, at nu får de en fast menu hver tirsdag; Stegt flæsk med persillesovs, alt det man kan spise for kun 70 kr.
Jeg sagde til hende, det får jeg først mulighed for at komme op og smage i min sommerferie.
Nu kender jeg mange der bor lige i området omkring Mias Cafeteria, så mon ikke vi kunne få os en hyggelig tirsdag aften der, i min sommerferie ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar