søndag den 5. januar 2014

TOG TIL AARHUS

Da jeg i maj måned sidste år stoppede med at ryge, forsvandt også min trang til at sidde på værtshus hver weekend. Og så var jeg nød til at oprette en bankkonto, for når man ikke ryger, sparer man 40 kr. om dagen. Og når jeg så heller ikke går i byen længere hver weekend, så sparer jeg mindst 200 kr. om ugen. Alle de penge jeg sparer sætter jeg ind på den konto, og sparer op til det jeg virkelig har lyst til.
Engang imellem får jeg lyst til at lufte ølhunden, jeg orker bare ikke at lufte den i Struer. I Struer kan man få lov at sutte i en Tuborg, mens Medina vræler udefra jukeboxen, om 12 dage, eller 10 minutter, eller hvilket tal hun nu har valgt at skrive en sang om.
Så jeg tager til Aarhus når ølhunden skal luftes, og i fredags tog jeg afsted og bookede et værelse på Cab In, det lille hotel
der ligger centralt midt i Aarhus, og så er priserne meget rimlige.

Fredag aften tog jeg på Bierstuben i Frederiksgade, der kan man få noget at spise, og jeg bestilte den go'e Tyske national ret : Karrypølse.
Mon ikke de fleste af os, har smagt den Karrypølse man får serveret ved Otto Duborg, når man er på Tysklandstur.
Jeg kan fortælle der er en grænseovergang til forskel på den Karrypølse hos Duborg, og den Karrypølse man får serveret på Bierstuben i Aarhus.
Måske fordi man hos Bierstuben bruger friske pølser og en velsmagende karryketchup. Når man så samtid får en velskænket Tysk fadøl, så fiser det lige ind under Tyrolerhatten så man Gud hjælpe mig, sidder og synger med på ham der Hansi Hinterseen.
Det var med at sætte proppen i flasken igen, når nu jeg også ville have noget ud af lørdagen.

Lørdag morgen tog jeg på Ferdinand, da JP har givet dette spisesteds morgenbuffet 5 stjerner.
Jeg tror det var et par bondeknolde JP har sendt ud på den opgave, det er mig uforståeligt hvordan man kan give det sølle udbud 5 stjerner. Så gad jeg nok vide hvor mange stjerner de mon vil give, en smurt håndværker og en basse, henne fra bageren.
Ovenpå den skuffelse, tog jeg i Bruuns Galleri, der ligger cafeen Håbet. Her fik jeg et lækkert stort stykke chokoladekage og en kop varm kakao, det hjalp på humøret.

I Aarhus kan man altid finde på noget, og jeg fandt på at tage på Aros.
På Aros er der for tiden en særudstilling: Pas De Deux Royal. 
En udstilling med Kongefamiliens hjemmelavede kunstværker.
Det kan da godt være at Margrethe og Henrik, bare er et par glade amatører.
Men jeg syntes nu det er oplivende at se, at vores Kongefamilie kan meget mere end blot at sidde i en hestevogn og vinke til folk.

Jeg fik set hele Aros, bagefter trængte jeg til en øl. Så jeg tog på den irske pub Tir Na Nog, her fik jeg en fransk fristelse, en 1664 der er en virkelig god øl.

Og så var det tid at få noget at spise, så jeg tog på Viking. Der kan man for 99 kr. spise og drikke alt hvad man kan nå indenfor en time.
Det er gode danske frokostretter, og smager ganske godt.

Så hjem på hotellet, og gøre mig klar til en lørdag aften i Aarhus.

Der tog jeg igen på Bierstuben, da jeg er pjattet med de tyske øl.
Efter min mening kunne vi ligeså godt sælge vores danske øl til Svenskerne, da de passer perfekt til den svenske mentalitet. Danske øl er ensrettet, og kedelig, man bliver ikke fuld af dem, man bliver blot oppustet og falder i søvn.
Lad så os dansker drikke Tysk øl, det passer til vore mentalitet. Hver eneste tyske øl er en fest, og er velsmagende, og man kommer i godt humør og får lyst til at synge.

Så tog jeg på Hot Buns, og der stod bag baren, min kære kalenderpige Susan K.
www.hotbuns.dk

Susan K er altså smuk, og skide sød at snakke med.
På Hot Buns holder de i weekenden Happy Hour med drinks. Det er flotte og smagsfulde drinks, så man blev jo nok en smule pjattet, dog ikke mere end jeg kunne finde tilbage til mit hotel igen, lige omkring midnat.
For imorges skulle jeg op og med toget hjem ad igen, skulle med kl.7:36.


Næstegang ølhunden skal luftes, bliver i juni, da vil jeg opleve en sommerdag i Aarhus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar