tirsdag den 14. januar 2014

NEM ID & 3F

Langt om længe fik jeg Nem ID op at køre, det fik jeg styr på igår, takket været den fine service jeg fik af bankrådgiveren i Sparekassen Vensyssel i Struer.
Hun kunne lige lære mig hvordan det fungere, og hvor enkelt det i grunden er at bruge Nem ID, når først man har forstået at bruge det.

Og jeg skulle bruge mit Nem ID idag, da jeg skulle ud på 3F i Holstebro og ansøge om feriepenge.
Først skulle jeg ud på Rose Poultry i Vinderup med mit feriekort, så feriepengene får jeg udbetalt i uge 4.
Men der var kun feriepenge til 3 dage, årsagen er branden i 2012, hvor vi i en kort periode var fyret.
Derfor skulle jeg på 3F og ansøge om feriepenge for de sidste 2 dage.
Og når man er medlem af en RIGTIG fagforening, er det ikke noget problem. Så jeg fik ansøgningen skrevet, og modtager snart de feriepenge jeg har til gode.
Det var en tæt tåge jeg var kommet ud at køre i, det er jeg nu ikke så nervøs for.
Når bare man køre efter forholdende, sker der ikke noget.
Det værste ved at køre i tåge, er de tosser der på trods af den ringe udsigt alligevel SKAL ud at overhale.
Og så også de bilister der glemmer at tænde deres baglygter i tåget vejr. 
Hvordan i alverden kan man glemme at tænde baglygterne ?

En god tommelfingerregel er lige at kigge på vejret, inden man træder på speederen og køre afsted. Det er kun i solskin og klart vejr, man kan nøjes med at have kørelyset tændt. I al andet vejr, SKAL både for og baglygter være tændt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar