onsdag den 17. juli 2013

SOMMER I SILKEBORG

Det er nu skønt at være single og holde sommerferie, så skal man ikke stå til ansvar for nogen, eller først spørge om lov. Man kan bare gøre det man har lyst til lige nu og her, og da jeg stod op i morges indbød vejret til en udflugt.
Så jeg kørte en tur til Silkeborg.

I Silkeborg kørte jeg ad den smukke skov vej til Laven, og ved en rasteplads var der tid til en tissepause.
Her lå en masse unge mennesker i telt, måske de var på Tour De Fizz, for der var nu også nogle ret så let påklædte unge piger ved teltene.

I Ry holdt jeg en pause, og ville se ruteplanen for sejlbådene fra Ry. Desværre var båden lige taget afsted og næste tur var først i eftermiddag, det gad jeg ikke vente på.
Så jeg kørte til Himmelbjerget.
Som tager naturen omkring Silkeborg søerne sig smuk ud på sådan en sommerdag, hvor himlen er blå og man kan spejde langt ud i horisonten.
Jeg lod mig faktisk friste til at gå helt op i tårnet, men inde fra tårnet kunne jeg høre nogle forældre kæmpe sig afsted med deres SKRIGENDE AFKOM, så jeg blev udenfor, for skulle ligge ører til det VRÆL hele vejen op ad trapperne og hele vejen ned igen, NEJ.

Jeg satte mig ved Himmelbjerg Cafeteriet, der lokkede med dette tilbud:
Dagens kage og en kop kaffe eller kakao 50 kr.

For mange år siden var jeg der inde for at spise, dengang var de åbenbart meget ked af at få gæster. For der stod en meget sur kælling bag disken som skældte kunderne ud, og så smagte maden iøvrigt ganske rædselsfuldt.
Så der sætter man ikke sine fødder igen.

De er åbenbart stadig kede af at få gæster, okey kællingen er væk, men det er kunderne også. Der var ikke en sjæl hverken indendørs eller udendørs, og skal man bedømme stedet udfra hvordan kagen smagte, så ønsker man fandeme ikke at smage, hvad de eller har på menukortet.

Så jeg kørte til Silkeborg.
Mit mål var INDELUKKETS KIOSK.
Jeg vil vove den påstand at her får du Jyllands bedste hotdogs, jeg ved virkelig ikke hvordan de gør.
Men de pølser de servere er lækre og velsmagende, så det er træls det kun er om sommeren de holder åbent.

En is skulle jeg da også have, den købte jeg der hvor tur bådene ligger til kaj.
Og så var det tid til at finde hjem igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar