torsdag den 11. juli 2013

NORDJYSK LUXUS

Klokken halv fire imorges ringede mit vækkeur, for jeg ville på en udflugt til Nordjylland, der skulle starte med morgen buffet på Nikolines Cafeteria i Frederikshavn.

Klokken fem var jeg klar til at køre afsted, det tager godt og vel 3 timer at køre til Frederikshavn, det incl. en tissepause undervejs.

Men når nu man vil have en luxus udflugt til Nordjylland, kommer man ikke uden om Nikolines morgenbuffet til kun 65 kr.
Der er lækkert pålæg og friskbagt brød, og kaffe eller te, og for en lille ekstra betaling, får man også spejlæg med sprød bacon.

Fra Nikolines gik turen videre til Ørnereservatet 
www.eagleworld.dk

Det tager kun 20 minutter at køre der hen, portene åbnes ved halv ti tiden, og præcis kl.10 går de i gang.

Trænger du til at få en særdeles interessant oplevelse i din sommerferie, må jeg anbefalde Ørnereservatet på Skagensvej i Bindslev.

Når showet går i gang får publikum besked på de SKAL blive siddende på deres pladser.
Og det tror pokker ! De her rovfugle kommer som Thorkil Thyring hen over hovedet på folk, og da disse fugle ikke har en nødbremse går det grueligt galt hvis man pludselig rejser sig op.
Og så er det fantastisk at se det samarbejde der er mellem Falkoneren og rovfuglen, og her kom jeg til at tænke på. I mens jeg står og hænger kyllinger op på fjerkræslagteriet, går de her mennesker rundt og hygger om, leger og træner med disse fugle, og det får de løn for.
De har en mere spændende arbejdsdag end jeg, og det er noget mere ærefyldt at være Falkoner end at være kyllingeslagter. 

Showet varer en time.

Så gik min tur ud til Tannisbugten og Det Blå Ishus.
Det ishus har eksisteret siden 1920, og det er sandelig gode is man får her, med hjemmelavet guf på.
Isen er ikke dyre end andre steder, men det er kun her man får en velsmagende guf på sin is.
Der er også en fin strand lige ud til Vesterhavet, og man må køre helt ned til vandet i sin bil.

Jeg havde planlagt jeg så ville til Hjørring, men ændrede kurs, og tog til Frederikshavn.
For i Frederikshavn ligger San Carlos, en mexicansk restaurant, hvor man får en pandekage med chili con carne.

I gågaden i Frederikshavn ligger der også nogle meget spændende forretninger, som f.eks Galleri Lars Falk. Her finder man kunst, billeder og malerier til en hver smag.

Og så ligger der TIM's.

Hos Tim kommer folk som samler på modelbiler, modeltog, krigslegetøj, og samlesæt.
Det er en sjov forretning at besøge, her må der gerne nydes en øl og en smøg, så der er en rigtig hyggelig stemning.

Jeg må snart op og besøge Lars Falk og TIM's igen, for de har lige det jeg står og mangler.

I dag fik jeg brugt samlet 500 kr. i begge forretninger.

Kl.16 var jeg klar til at tage hjem til Struer igen.

Og i morgen tager jeg afsted igen, til en festlig weekend i Aarhus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar