torsdag den 18. juli 2013

ELVIS GOES TO RANDERS

Også idag ville jeg på eventyr, idag var målet Randers. Først Graceland (Elvis museet) og Randers Centret.
Desværre kunne min GPS ikke finde museet, heller ikke på de to andre postnumre den foreslog, og iøvrigt kunne den heller ikke finde Randers Centret.

Så jeg kørte til Langå Camping, da jeg camperede der for 2 år siden var jeg nemlig på Graceland.
Da jeg ankom til Langå drejede jeg mod Randers, men havnede midt i byen, så jeg måtte ind på en tankstation og spørge om vej.
Der fik jeg en flink betjening, de får ofte besøg af turister med samme problem. Det med postnummeret kunne de ikke svare på, men fortælle jeg blot skulle fortsætte ligeud til jeg har Bauhaus på venstre hånd.

Så nåede jeg ud til en genkendelig vej, vejen til Grenå, og der ligger Graceland, og lige over krydset ligger Bauhaus på venstre hånd, og så længe Bauhaus er på venstre hånd er man på rette vej.

Da jeg havde betalt entre talte jeg med ejeren af Graceland, han er nu en rar fyr.
Og han fortalte at mange ringede, at deres GPS ikke kunne finde vej. Så han fortæller folk, at Graceland ligger mellem Grenåvej og Bauhaus.
Jeg var rundt og se museet, og det er nu en underholdene oplevelse, og det er fantastisk at se hvor meget museet har fået samlet omkring Elvis.
Og man kommer jo i god stemning, af der konstant spilles Elvis musik.
En T-shirt fik jeg købt, og i cafeen Highway 51, købte jeg en kop kaffe og en muffin.
Der kom jeg af med 63 kr. Men faktisk er det billigere end det beløb jeg kom af med igår på Himmelbjerget, for deres kaffe og kage var fandeme ikke 50 kr. værd.

Men det jeg fik på Highway 51, det var sgu alle 63 kr. værd, en stor lun chokolade muffin med et pænt lag flødeskum og så en god  kop kaffe.
Her kommer jeg gerne en anden gang, for at smage hvad de ellers byder på.

Så ville jeg over i Randers Storcenter, nu skal man så have Bauhaus på højre hånd, og så fortsætte over det kryds man kom fra, så ligger Randers Storcenter på venstre hånd.

Her lagde jeg ud med at spise Kina Buffet, 60 kr. for buffet og 25 kr. for et stort glas cola, så må man ellers gå ombord i herlighederne. Det er lækkert mad man får til prisen.

Og så var tiden inde til at bruge penge.
Først hos Wagner, her faldt jeg for en skjorte og trøje.

Og hos Maibom Eurowalk fandt jeg et par nye sko.
Og til slut hos Wagner
En trøje og skjorte til den samlet pris 175 kr.

Så i alt har jeg brugt 775 kr. på tøj idag, det sgu da ikke så galt.

I Randers Storcenter ligger også Frellsens Chokolade butik, og det var min mening jeg ville have en is. Men når man både har spist chokolade muffin og Kina Buffet, kan man ikke knibe en is ned.
Den is må jeg have til gode, men to gode flødeboller til min aftenskaffe ville jeg have med hjem. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar