søndag den 14. juli 2013

HOT JAZZ I AARHUS

Fredag kl.12:42 skulle jeg med toget til Aarhus, hvor jeg skulle opleve en festlig weekend, i selskab med mine 40 plus venner.

I Aarhus havde jeg bestilt dobbeltværelse på Hotel Cab In, prisen er ikke dyr, 750 kr. pr. døgn.

Fredag aften skulle jeg opleve Sanne Solonumsen i Tivoli Friheden, inden jeg skulle afsted til den begivenhed, ville jeg spise på Mackie's Pizza.
Sidst jeg spiste der fik jeg kun en frokost udgave af en Ribeye, så dennegang ville jeg have the real one.
Det var en stor flot bøf på tallerken med kartoffelbåde, bearnaisesovs og brød og smør til.

Jeg havde udtrykkeligt bedt om en gennemstegt bøf, men den var helt rød. Den smagte udemærket, men næste gang jeg tager til Aarhus, finder jeg et andet sted at spise.

Jeg tog en taxa ud til Tivoli Friheden og var der kl.17, og ville lige gå en runde og se Tivoliet, det tog nu ikke så lang tid.
Så jeg købte en is og satte mig på en bænk, hvor fra jeg kunne se Pjerrot optræde.

Jeg skulle have mødt en masse andre fra 40 plus, men mødte ikke en eneste af dem. Pyt med det ! For jeg havde fundet et lille bord ved en lille cafe lige ved scenen, og havde fået selskab af tre ældre kvinder.
Fra denne plads kunne man høre Sanne Salomonsen, og se hende på storskærm, og hun kan stadig rocke med sin Solonumse.

Ved 21 tiden syntes jeg at jeg havde set det jeg ville, og sagde pænt tak for et hyggeligt selskab til de tre kvinder. Så tog jeg med en taxa ind til mit Stamværtshus Hos Anders, og fik en god nat øl.
Så var det hjem på hotellet og sove.

Lørdag morgen stod jeg op kl.8, og gjorde mig klar til at gå om på Restaurant Globen Flakket. 
Fra kl.9 servere de brunch, og når Globen Flakket reklamere med der er alt hvad et brunch hjerte elsker, er det ikke engang løwn.
Hold da op hvor er det lækkert, der hyggede jeg mig en times tid og fik både en kop kaffe og et stort krus varm kakao.
Der vil jeg 100 % have brunch, næstegang jeg er i Aarhus.

Ved 12-tiden ankom Thomas, og da han havde fået sine ting bragt på plads, tog vi over på Hos Anders .
Det var her mit event i Aarhus tog sin begyndelse, og vi fik selskab af to kvinder og Skipper.
Skipper ! Altså det er ikke fordi han er sømand, han kunne ikke engang blive kaptajn i en gummibåd. Men han bor i Skive, derfor kalder vi ham Skipper.

Vi fik en hyggelig eftermiddag Hos Anders, hvor der var jazz i teltet. Der gad vi ikke sidde inde og blive stegt, vi sad som så mange andre ved de udendørs borde. Og vi glemte hverken det gode humør og hyggen, og humlen smagte godt i solskin.

Da de to damer sagde farvel, tog vi tre raske gutter om på Der Bierstube . 
Vi var sultne, og bestilte wienersnitzel, og tænkte at til 99 kr. ville det sikkert være udemærket.
Men du godeste ! Det var mere end udemærket.
Det var fandeme nogle wienersnitzler man kunne få øje på, og det var mørt og lækkert kød.
Og den søde pige bag baren var vi bestemt heller ikke utilfreds med, som så hun da lækker ud i den Heidi kjole. 
Så var det tid at tage afsked med Skipper, han skulle nå sit tog hjem til Skive.

Thomas og jeg fortsatte i byen, og tog om på Hot Buns.
Desværre var den søde Susan K ikke hjemme, hun er i Skagen hvor hun lige har åbnet endnu et Hot Buns
Men vi fik nogle gode drinks, og sluttede aftenen af med en god nat bajer, på et værtshus nede ved åen.

Her til morgen tjekkede vi ud af hotellet, Thomas skulle nå sin færge og jeg mit tog.

Næstegang Thomas og jeg mødes, bliver det som NØDDEPATRULJEN, for da skal vi til fest med Foxerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar