tirsdag den 24. juli 2012

HURRA - FERIE PÅ ASAA CAMPING

Nu har jeg sommerferie i 3 uger, og sikke noget lækkert vejr. Men jeg sidder bare her mutters alene, og ved at denne ferie ikke bliver en fed ferie.
Det skyldes jeg måtte melde afbud til feriens første weekend som jeg skulle have oplevet i København, sammen med mine 40plus venner. En sten satte sig fast i min galdeblære som jeg ganskevist var på sygehuset og få fjernet, men så gik der betændelse i operationssåret som skulle kureres.
Så mens mine 40plus venner har hygget sig på Bakken, og igår i Nyhavn i bragende solskinsvejr, så måtte jeg sidde herhjemme i Struer.
Min mor inviterede mig på aftensmad. Men hvor fedt er det lige, at sidde sammen med sin mor, når jeg ved mine venner morer sig i København ? Derfor syntes jeg ikke min sommerferie ano 2012 er noget at råbe hurra for.


Jeg har dog fundet et lyspunkt der forhåbentligt kan sparke bare lidt humør ind i mit triste liv: Ferie på Asaa Camping.


På søndag drager jeg afsted til Asaa, på campingpladsen har de nogle hytter de kalder transithytter. Der er ikke indlagt vand og intet køkken, sengetøj må man selv medbringe, dog er der strøm, og hytten ligger ved siden af et udendørskøkken. Prisen er overkommelig: 125 kr. pr. døgn.
Lidt simpel men hvor jeg dog glæder mig til at komme på camping. Og jeg tager ikke afsted for at lave mad eller stå med en opvask, jeg skal ud at opleve. Så sådan en hytte passer lige til det jeg har tænkt mig. Der er ikke noget jeg skal nå, men bare slappe af og have mig nogle gode dage i Vensyssel. 
Jeg har lejet hytten fra søndag til onsdag.
Jeg har været inde og kigge på Nikolines Cafeteria menukort, og det ser ud til jeg har valgt en god uge.
www.nikolines.dk

Søndag aften står menuen på Flæskesteg med sprøde svær til den uartige pris af 69 kr.
Jeg har slet ikke fået flæskesteg i år, så det står helt fast hvor jeg vil spise på søndag.
Og se så Tirsdag aften, der byder de på Boller i Karry. Det er jo også en af mine livretter, så der går turen også til Frederikshavn.


Det er ikke kun mad jeg vil opleve, jeg vil også have en en-dags tur til Skagen.
Jeg gætter på der er nogle gode chancer for, at jeg får lov at opleve bare lidt glæde i min sommerferie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar