torsdag den 7. juni 2012

NY BIL & NY SENG.

Denne uge skulle være en festuge. Efter have været syg i 14 dage fordi en sten havde sat sig fast i min galdeblære, som jeg fik fjernet på sygehuset i Herning i fredags. Det betød en weekend hvor jeg lå i sengen, godt øm i kroppen, havde jeg virkelig set frem til onsdag.
En dag der skulle være en dag med glæde.


Onsdag begyndte godt, kl.10 kørte jeg i min gamle Hyundai ud til PEUGEOT i Holstebro, hvor jeg har købt ny bil.
En PEUGEOT 107.
Som er det en flot bil jeg har købt mig, og prisen er rimelig. Peugeot ville give 20.000 for min gamle bil, så jeg skulle blot ligge 104.000 kr. på bordet.
Jeg kommer til at sidde i et lån der er overstået om kun 3 år, ja tænk sig, om 3 år er jeg gældfri. Det er til at overse, og så kan jeg gå og glæde mig til, at til den tid vil jeg have råd til en fed rejse.
Min PEUGEOT 107, skulle ikke være kedelig sølvgrå eller sort. Næ ! Jeg har bestilt en frisk farve, så folk ikke er i tvivl om, at her kommer Lasse-Basse.
Min PEUGEOT 107 er en lille fransk frækkert, knald gul med sorte fælge og sorte sædder.


Jeg opnåede aldrig at blive glad for min Hyundai Atos, jeg følte det var sådan en farfar bil. Men min PEUGEOT 107 er ikke nogen farfar bil, det er min lille bil min Gule Flyver. En bil jeg bliver og er glad for.


Og nu jeg var ude med den store tegnebog, ville jeg også købe ny seng.
Min sovesofa som jeg ikke engang har haft i 2 år, dur ikke længere. Fjedrene er gået i stykker, så man ligger i et hul, det giver smerter i ryggen.
Så jeg tog op til JM-Møbler i Struer, her fik jeg købt en ny seng.
Pris 5000 kr. 
Sengen fik jeg leveret igår eftermiddag, og det er en sand fornøjelse at sove i den seng.


Onsdag aften da jeg sad og så TV Midt/Vest kom så den forfærdelige Nyhed. Brand på Rose Poultry i Vinderup, det er min arbejdsplads. Efter at have været sygemeldt i 14 dage, var det ellers min mening jeg skulle begynde på arbejde igen torsdag morgen. Det kunne ikke lade sig gøre, vi er alle medarbejdere på Rose Poultry midlertidig blevet fyret.


Torsdag formiddag var vi alle samlet hos 3F i Holstebro, hvor vi fik hjælp til at udfylde papir og blive informeret.
På tirsdag skal jeg til møde igen på 3F, og så ved jeg mere om hvad denne sommer kommer til at gå med, og forhåbentligt ved ledelsen på Rose Poultry også mere på tirsdag.
Det ville være rart at få at vide, hvornår man kan komme på arbejde igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar