søndag den 28. januar 2024

KOBBERBRYLLUP

 

Vores Værtspar på DET LILLE APOTEK Vibsen & Karsten, kunne i denne weekend fejre KOBBERBRYLLUP. Og det blev fejret for fuld styrke med en heldags fest, i går Lørdag.


Jeg ville være sikker på at kunne få en siddeplads, og tog der op ved 10-tiden. Den ide havde flere fået, derfor var de fleste borde allerede ved at være optaget. 

Jeg fik et bord lige ved vinduet, hvor jeg fik selskab, af 3 andre.


I dagens anledning var der billige øl hele dagen, og netop fordi det nu var et KOBBERBRYLLUP der skulle fejres, kostede øllene 12 ½. Jeg havde husket, at få de 3 mønter med hjemmefra, til at betale min første øl.

Nu sad vi 4 personer ved bordet, og 12½ gange 4= 50 kr. Det kom til at passe med, vi gav en runde øl hver. 

Værtsparret ankom til værtshuset, og de havde lagt an til lidt løjer. De ville giftes igen,


nogle viskede om der ville ankomme en Præst. Men der kom en fra kommunen, som foretog vielsen.


Da de havde sagt JA til hinanden, trådte Præsten ind ad døren. Gæt selv hvem det var !


Det var Jens Bundgaard, klædt ud som Præst. Da han åbnede salmebogen, var der gemt to UNDERBERG i bogen, og så kunne Karsten og Vibsen skåle med hinanden. 

Nu var det tid til at spise, og der var på Pool bordet opsat en flot buffet.


Lækkert pålæg og brød og boller, og dessert og lidt snolder, var der bagefter.


Eftermiddagen forløb hyggeligt, men jeg kørte lidt træt i øl, og ville hellere have FLYVERSJUSSER.


En O.P ANDERSON med rød sodavand, nogle skulle absolut påpege, at en Flyversjus er med gul sodavand. Jo såmænd ! Men i Flyhistorien, var der faktisk en Tysk pilot, som kaldte sig DEN RØDE BARON. Og netop af den grund, mener jeg nu en Flyversjus, også kan være RØD. 


Fra kl.16 skulle der være Livemusik, det var FLYING MOMENTS, som i den grad forstår at underholde. 


Jeg skulle ud at tisse, men med alle de mennesker der var samlet på DET LILLE APOTEK betød det, at herretoilettet var fuldt optaget.

Det gad jeg ikke at stå og vente på,


Gudskelov var jeg kørt på min KRONE 1. Så jeg valgte at tage mit overtøj på, og så kørte jeg om til toiletterne på havnen.


Her var der ingen kø, så man kunne få sig lettet.

Jeg ku se jeg ku nå Billige øl på 


BUBSI.

Her er de billige øl steget til 13 kr., men jeg nåede at få en tre stykker.

Og så sluttede jeg af i Æ BE' GRILL, med en rød pølse.

Jeg nåede hjem til


X-FACTOR og 


aftenhygge, inden det var sengetid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar