søndag den 21. januar 2024

ÅRETS FØRSTE JULEFROKOST

 

Jeg er medlem af STRUER FISKERI FORENING, som for et par  uger siden, inviterede medlemmerne til JULEFROKOST Lørdag d.20. Januar. Pris 150 kr., som jeg fik betalt sidste Søndag.


I går blev en Lørdag med tørvejr, hvilket var rart. For selv om det er Tøvejr og Tørvejr, er vejene i Struer stadig glatte. Så det var rart jeg kunne køre på KRONE 1.


Først skulle jeg på DET LILLE APOTEK og putte penge i SPARE BØSSEN, og så kunne jeg nå en øl.


Og så var det om på Havnen til FISKERI FORENINGEN. Og nu det var Årets første JULEFROKOST, tog jeg naturligvis min Juletrøje på.

Vi var lige godt samlet 30 personer, i den lille hytte. Så var der heller ikke plads til flere, det blev en hyggelig eftermiddag, med øl og snaps, god mad og Røverhistorier.


Først fik vi en platte hver med det kolde, og bagefter var det det lune; Frikadeller og Mørbradbøffer med bløde løg.


Da klokken slog 16, ville jeg op på DET LILLE APOTEK igen.


Jeg fik lyst til en FLYVERSJUS, dem fik jeg nogle stykker af. 


Så var der en der syntes, vi lige skulle smage det farlige Færgevand, altså en FUR MALT.

Bag efter var tiden inde til, jeg hellere måtte komme hjem i seng.


I dag Søndag tog jeg på CENTER PUBBEN , til FÆLLESSPISNING. 

Menuen på denne Søndag var: Paneret Flæsk med Persillesovs, og til Dessert : Makronkage .


Som altid var det meget velsmagende mad vi fik at spise, og Stegt Flæsk er noget der kan lokke folk til. Det betød vi var rigtig mange samlet til spisning.


Kagen ser også lækker ud, i stedet for at spise kage på værtshuset, tog jeg et stykke med hjem, jeg vil nyde til min aftenskaffe.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar