fredag den 10. november 2023

MORTENS AFTEN PÅ RÅDHUSKÆLDEREN I HOLSTEBRO

 

Det er faktisk kun når det er MORTENS AFTEN , at jeg får ANDESTEG. Og grundet mit arbejde og arbejdstider, er det kun når Mortens Aften, falder i weekenden. Når det er så sjældent, findes der kun 1 restaurant, jeg i den an(d)ledning besøger; det er RÅDHUSKÆLDEREN i Holstebro.

Sidst Mortens Aften faldt i weekenden, for flere år siden, var jeg nemlig derude og spise Andesteg. Jeg har dog i mellemtiden fået Andesteg på de berømte brd. Prices restaurant i Tivoli, for nogle år siden.

FØJ !!

Det mad der bliver serveret på deres restaurant, lever da slet ikke op til de retter som de kokkerer i TV. 

Det stakkels fjerkræ de havde smidt på min tallerken, smagte mere kedelig end en grillkylling. Dertil nogle kedelige kartofler og den der skide Københavnersovs. Jeg kalder det der brune stads Københavnersovs. 

Ovre i København, får man denne sovs klasket på bordet på flere restauranter, også til Flæskesteg og Gammeldags Oksesteg. Det er bare kogt vand rørt op med skosværte, sådan ser det ud, og sådan smager det. Ganske forfærdeligt !

Det er åbenbart kun på RIO BRAVO de er gode til at lave mad, og det forklarer hvorfor det er restauranten hvor Jyderne går ind når de går ud, for at spise. 


Og det er forklaringen på jeg gerne venter på at MORTENS AFTEN falder i weekenden, fordi jeg kun vil have ANDESTEG RÅDHUSKÆLDEREN i Holstebro.

Jeg var hurtig til at booke et bord, da de slog annoncen op i Holstebro Posten. I går aftes, tog jeg derud.

De havde travlt i det bette køkken, for restauranten var fyldt med glade mennesker der sad forventningsfuldt og ventede på at få maden serveret, og vi skulle alle have ANDESTEG.


Der manglede jo intet, og så med den her rigtige gode sovs til, det smagte bare så fantastisk godt. 

Og så var der naturligvis, de rigtige Mormor Chips til.


Til dessert var der ÆBLEKAGE.


Aftenens menu kostede mig 505 KR. incl. ½ flaske Rødvin, jamen det var ale pengene værd.


Jeg havde sat næsen op efter, at når nu Mortens aften i år faldt på en Fredag, må den jo falde på en Lørdag næste år. Og så kunne jeg få Andesteg 2 år i træk, NÆ, så heldig har man ikke lov at være. Det er klart der åbenbart er Skudår, så næste år falder Mortens Aften på en Søndag. Og om Søndagen, holder Rådhus Kælderen lukket.

Så nu går der mange år, før jeg igen kan få serveret ANDESTEG

                     MORTENSAFTEN.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar