mandag den 5. juni 2023

ER KURTS MOR MIT NYE STAMVÆRTSHUS ?

 

Når jeg tager til Aarhus, besøger jeg ofte værtshuset HOS ANDERS. Der lærte jeg bartenderen Henrik at kende, vi har en fællesbekendt i Struer som hedder Vivi. 

Henrik sagde sit job på Hos Anders op, og flyttede over på et andet værtshus : KURTS MOR. 

Jeg sagde til Henrik jeg finder en Lørdag, så vil jeg se Kurts Mor. 

Vivi advarede mig om, at KURTS MOR er helt anderledes end HOS ANDERS. Jo vel; sidst jeg besøgte Kurts Mor, var da Susan K stod bag baren. Jeg syntes hun tiltrak nogle typer jeg ikke havde lyst til at drikke øl sammen med, og derfor drak jeg kun en øl og skyndte mig over på Hos Anders igen, der følte jeg mig bedre tilpas ovre. 


I Lørdags fik jeg tid til den tur til Aarhus, Henrik havde fri fra arbejde, vi aftalte at mødes på Kurts Mor kl.16, og så kunne vi drikke nogle øl. 

Jeg tænkte så må jeg hellere booke et hotelværelse, det blev på WAKE UP. Der kan man først booke ind kl.15, så jeg tænkte, at jeg hellere må tage til Aarhus så jeg kunne nå at spise, inden jeg skulle booke ind.

Det er jo herligt WAKE UP ligger lige bag Aarhus Banegård, så kunne jeg vælge en restaurant i BRUUNS GALLERI.

Det blev KARMA.


Her fik jeg en Frokost steak og en fadøl, jeg var meget overrasket over hvor god en steak jeg fik. Gennemstegt og mør, og den var uden brusk, Karma gør det bedre en Jensens Bøfhus.

Og så kunne jeg nå at nyde, en herlig dessert henne hos FRELLSENS CHOKOLADE. 


Jeg fik Booket ind på Wake Up, og så måtte jeg hellere finde om til Kurts Mor.


Sikke en fest der var gang i omme på Kurts Mor, det var hyggeligt at mødes med Henrik. I det herlige sommervejr kunne vi sætte os udendørs. 


Et skib var lagt til kaj i Aarhus Havn, og Søens Folk  havde fundet vej om til Kurts Mor. Skibets Kaptajn havde fødselsdag, hele værtshuset sang fødselsdagssang for Kaptajnen. Og så blev der ellers spillet Sømands sange. 

Søens Folk tog tingene meget afslappet, der var nogle unge tøser der ville prøve deres kasketter og uniformsjakker, det fik de lov til, til stor morskab for alle. 

Henrik og jeg fik gæster ved vores bord, det var nogle af værtshusets stamgæster. Vi skiftedes til at hente en omgang øl, 


naturligvis den lokale TOP PILSNER. 

Jeg må nok tilstå jeg har fået et nyt syn på KURTS MOR. De typer Susan K tiltrak, tror jeg ikke kommer der mere. For de mennesker jeg mødte i Lørdags, var nogle festlige mennesker som er behagelige at falde i snak med.

Så jo, Kurts Mor, er jo nok blevet mit nye Stamværtshus. 


Søndag morgen vågnede jeg på Wake Up, og skulle ud og finde noget morgenmad. 


Det blev på SIDEWALK på Åboulevarden. Her fik jeg et Brunch bræt


og en kop kaffe og Juice. 


Som er det hyggeligt at sidde en Sommer morgen ved Åen og nyde sin morgenmad, og hvor man får selskab af frække Gråspurve der hopper op på bordet og snupper de brødkrummer man kommer til at tabe. 

Og så var der tid til et besøg HOS ANDERS.


Her kunne jeg sidde i solen og nyde et ÅRHUS SÆT. 

Her er der også en bartender som hedder Henrik, så det blev til mere end en øl, inden jeg skulle med toget hjem til Struer. 

Det var en festlig Søndag Hos Anders, her var der samlet masser af fodboldfans AGF skulle møde BRØNDBY. 

Næste gang jeg kommer til Aarhus er den 24.Juni, hvor der er grillfest HOS ANDERS. 

Så der når jeg ikke på Kurts Mor, KURTS MOR, besøger jeg først igen i Juli. Der vil jeg have den tur til Ålekroen i Silkeborg og smage deres Lørdags frokost, og bag efter til Aarhus, hvor jeg nok igen booker et værelse på WAKE UP.


Hjemme i Struer kunne jeg fortsætte festen, en hurtig pils på Det lille Apotek, og en på Bubsi.

For jeg skulle på CENTER PUBBEN, hvor Krofatter holdt sin fødselsdag.


Der var gratis pølser og fadøl til 20 kr.


Og kl.20:00 var der livemusik med Sonny Møller.


Han er faktisk en ret god musiker, oppe fra Frederikshavn. Jeg forstår blot ikke hans negative holdning til Frederikshavn, for jeg syntes nu det er en hyggelig by at besøge. Men okay, det er måske heller ikke en by jeg ville bosætte mig, skulle jeg flytte til Nordjylland, ville jeg heller bo i Sæby. 

Da klokken blev 21 kunne jeg nu godt mærke, man ikke er 21 længere. Så jeg måtte hellere finde hjem i seng. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar