søndag den 11. juni 2023

SØNDAG BLEV DEN SJOVESTE DAG

 

Fredag kl.15 skulle jeg til Fødselsdagsfest på, DET LILLE APOTEK i Struer. Kim fylder 50 år, ham har jeg mødt på byens værtshuse i hvert fald, gennem 25 år. Så naturligvis, var jeg med i gaven til ham.

Det blev en skide hyggelig Fredag eftermiddag på Det lille Apotek, hvor han fik masser af gæster.

Der var pålægskagemand og 3 timer med gratis øl, så jeg undgik ikke at falde i ØLTØNDEN . 

Da de 3 timer var gået, skulle jeg da lige prøvesmage en af værtshuset gode cocktails.


Sidst var det DEN LYSERØDE BANDIT jeg smagte, denne Fredag blev det en KØBENHAVNERSTANG.

Det er stort set de samme ingredienser , blot en anden udgave af RÅSTOFF.

Ellers er det ægte vaniljeis, Faxekondi og sugerør. 


Lørdag morgen begyndte med, jeg ville til frisør.


Jeg syntes efterhånden det var tiltrængt, at få flyttet lokkerne. De røg sgu helt af, så nu har jeg SOMMERHÅR.

Lørdag var der livemusik på BUBSI. Men jeg ville lige nå et smut til Vinderup inden, det er så længe siden jeg har været derude.

Først på Æ BETTE BAR. Her var der en vældig larm, det er først nu de er gået i gang med, at renovere gårdhaven. Den gårdhave har trængt til en overhaling i mange år, man må da håbe på de når at blive færdig inden det begynder at regne igen, så man kan få gårdhaven indviet med fynd og klem. 

Jeg købte et par øl, og besluttede mig for at se, om der foregik noget henne på IRISH PUB.


Jeg skal da love for, der var gang i den på Irish Pub. Den tidliere ejer Henriette var der, det samme var min kære veninde Susan, samt en masse andre jeg kender men ikke har set længe. 

Der var DART TURNERING , og det havde samlet en masse mennesker, Nogle var blot publikum, og andre deltog. Det betød der var en god stemning, hele Lørdag eftermiddag. 


Ude i Gårdhaven kunne man købe grillpølse med brød til 25 kr. 

Hancock bryggeriet er nu begyndt at brygge FLYVERSJUSSER .


VODKA MED ABRIKOS. Smager nogenlunde, men jeg foretrække at mixe mine egne Flyversjus.


Jeg syntes bedst om en flyversjus med Hancocks RØDE SODAVAND.

Det var tid for mig at vende hjem til Struer, jeg skulle nå til livemusik på BUBSI.

Det var en duo som skulle optræde, HA HA ! Det viste sig at være PER HAT , som ikke længere er solo, men nu har en guitarist med sig.

Tag endelig ikke fejl; PER HAT , er Fandeme god solo, men together med denne guitarist går det hen og bliver en succes. Desværre var min mobil gået flad, så jeg kunne ikke tage billeder, ØV !

Men de to drenge høvlede virkelig noget godt rock af, så der blev danset. Og de gode grin udeblev ikke, da vi også fik et par af Troels Triers skøre sange. 

De 2 vil jeg gerne opleve igen. 


Som altid når det er SØNDAG skal jeg på CENTER PUBBEN til kl.13, til FÆLLES SPISNING.

Hende som plejer at lave mad til os om Søndagen, er taget på ferie. Så i dag var det Margit, som også stod bag baren.


Vi fik i dag Flæskestegsburger og det var med rigtig sprøde svær, det var bare så lækkert. 

Enligt skulle jeg bare lige have 2 øl som jeg plejer om Søndagen, jeg skal trods alt op og på arbejde Mandag morgen. Men pludselig strøg det ind ad døren med mennesker man kender, og som ville have en Søndagsfest. 

De ville give øl og jeg syntes ikke jeg kunne være bekendt bare at gå, uden også at give en omgang øl. Det blev en sjov Søndag på Center Pubben i Struer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar