søndag den 28. maj 2023

KILEN ROCK 2023

 

Min weekend begyndte Fredag eftermiddag, Fynbo ville fejre sin 60 års fødselsdag, på DET LILLE APOTEK. 

Jeg tog derop til kl.15, hvor Fynbo gav øl og pølser.


Det gik nu hen og blev en vældig festlig eftermiddag, så røg man i øltønden. Men der var et par damer som skulle smage en ny drink. Den ser lækker ud, så den vogn hoppede jeg da også med på.


Drinken har fået navnet : LYSERØD BANDIT, må jo nok siges, at det navn passer meget godt.

Drinken består af:

RÅSTOFF

ÆGTE VANILJE IS

FAXE KONDI. 

Det er kræs for kendere, men da de er noget søde i smagen, skal man kun have en enkelt eller to.


Og så kunne jeg slutte aftenen af med, FLYVERSJUS.

Så var det hjem og i seng, for Lørdag skulle jeg på'en igen. 


Lørdag stod i KILEN ROCKS tegn. 

Først op på DET LILLE APOTEK, som arrangerede brunch i den anledning. 

Et tilbud mange lod sig lokke af, vi var samlet 40 mennesker ude i gårdhaven. Så det var heldigt at vejret var helt perfekt. 


Det var noget god mad vi fik at spise, og tørsten blev slukket i øl.


Der var livemusik med FLYING MOMENTS. 

Det er dem med sangen YTRINGSFRIHED. Det er dog ikke den eneste uartige sang de har, der er også lige den om at tage i byen på Istedgade i København, eller en ferietur til Thailand. Det er helt sikkert 2 sange, der nok skal får de politisk korrekte til at rynke på næsen. 

Vi Vestjyder er heldigvis ikke politisk korrekte, her udløste sangene masser af gode grin. 


Arrangementet på Det lille Apotek sluttede kl.12, der var det på tide at finde vej til KILEN ROCK. 

Dejligt at komme der ned inden der kom for mange publikum, så kunne man lige danne sig et overblik hvordan pladsen var indrettet. 


De har i år fået opgraderet toiletforholdene, virkelig flotte toiletter med rindende vand, og mulighed for at vaske hænder med vand og sæbe, og papirservietter til at tørre sig i. 

Et pudsigt sted at stå i kø ved håndvasken, det var ikke lige der man havde lyst til at få et kram af nogen. 

Jeg var blevet sulten, i år var der 3 madboder, en med Burgere, en med Pizzaer og så en med Thai-retter.


Jeg valgte at få Thai mad, og fik 2 Forårsruller til en 50'er. 


Det var tid at købe en bajer og finde sig et bord. Der sad jeg ikke længe alene før jeg fik selskab af to meget smukke blondiner, de er fra Holstebro. Den ene havde sin kæreste med, en flink fyr som er bartender ude på ROXY MALT. 

Kilen Rock blev startet roligt op med 


Thomas Jones, der var hyret som pauseklovn, han skulle optræde på lille scene, mens der blev skiftet artister på store scene. 

På Store scene var første artist Rasmus Walter, ham gider jeg ikke, gad hellere ikke at fotografere ham. Nu var jeg havnet i et særdeles munter selskab med de 2 blondiner, så nænner man ikke at gå nogen steder.

Dog gik jeg i baren og købte en kande øl, og sagde til de tre ved bordet, jeg giver lige en omgang øl.

Da kanden var tømt, sagde den ene pige, at nu ville hun give den næste kande, de gav alle tre. Og så fik de lokket nogle flere til bordet, som de også fik til at fylde kanden med øl. Så vi havde faktisk, en ganske festlig eftermiddag ved bordet. 

Så jeg må have fundet en aften, hvor jeg må ud og se ROXY MALT. Jeg har været der en enkelt gang for mange år siden, denne Pub ligger nede på Den Røde Plads. For det kunne være sjovt, at støde ind i de tre igen. 


Nu var turen kommet til, at det var BIRHTE KJÆR som skulle på Store Scene.

Så sagde jeg pænt tak for en hyggelig eftermiddag, til mine nye bekendtskaber. For Birthe Kjær ville jeg opleve. 

Hold nu på hat og briller for en fest, Birthe Kjær fik sat gang i. Fællessang og dans i en times tid og et ekstra nummer. 

Jeg købte en T-shirt og hat, 


Da Birthe Kjær var færdig med at optræde, ville jeg have noget at spise. Men tak for kaffe for nogle lange køer der var, ved alle tre madboder. 

Jeg sagde til mig selv, nu er der sådan set ikke flere artister jeg gider at se i år. Så nu køre jeg om på Havnen og får en Trucker menu. 


Byens bedste Pølsevogn der desværre kun holder til på Havnen i sommerperioden, der kan man få en TRUCKERMENU. 

Hun forstod godt hvad jeg mente, men folk der stod omkring mig spurgte hvad er en Truckermenu ? Jamen det er en Pølsemix med en COCIO. 

Desserten valgte jeg, at køre op og få på DET LILLE APOTEK.


Naturligvis en LYSERØD BANDIT. 

Det bedste eller værste om du vil ved at sidde udendørs og pløje øl i sig, mærker man ikke man bliver fuld. Men straks man sætter sig indendørs, så skal jeg satme love for, at den lille Ole med paraplyen begynder at synge. 

Så da jeg havde fået min dessert og en god nat bajer, var det sgu hjem og i seng. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar