søndag den 18. juni 2023

AT FANGE EN FRISK FIKS FISK

 

Jeg besluttede mig for jeg ville i Løvbjerg Lørdag morgen og handle ind, så jeg kunne blive fri for det Søndag morgen. Søndag skal jeg nå at vaske tøj, inden jeg tager på Center Pubben til Fælles spisning. 

Da jeg havde fået handlet ind, og varerne lagt i køleskabet, tænkte jeg, hvad skal jeg nu give mig til ?

Vejret var for godt til, bare at sidde herhjemme og se fjernsyn. Nå men jeg kan da smutte et smut på Det lille Apotek, og få en formiddags bajer, og se hvad der så kunne ske. 


Jeg drikker normalt Hancock øl, enten Black eller Høker, men på denne Lørdag formiddag fik jeg lyst til en HOF. 

Jeg forklarede de andre jeg overvejer om, jeg skulle tage til Rally i Vinderup, eller Street Food i Holstebro. En fortalte at omme på Struer Havn, holder Fiskeri Foreningen åbent hus 

fra kl.12, så kunne man smage en Fiskefrikadelle og købe en øl. 

Per var også på Det lille Apotek, så vi skulle ud på en lille færge tur. 


Vi skulle have en FUR MALT. Per giver den første, men vi skulle jo også hjem igen, så jeg giver den næste. 

Krofatter og Mutter Karsten og Vibsen kiggede også ind, og de havde hunden med.


Hunden hedder Ruth, så nu kan vi da kalde vores værtshus RUTHS HOTEL. 

Klokken blev 12, jeg fulgte med de andre om på Havnen.


Nu har jeg i mange år hørt folk fortælle om FISKERI FORENINGEN, når jeg tager på værtshus. Og der er ingen af disse personer, som går rundt en Thyborøn Habit. Det fandt jeg ud af på denne Lørdag, at det behøver man ikke. Alle kan blive medlem, og man mødes for hyggens skyld. 


Det blev en hyggelig eftermiddag, og det var nogle gode Fiskefrikadeller. 

Jeg tog en rask beslutning, så nu er jeg medlem af STRUERS FISKERIFORENING. 

Det koster 248 kr. for et års medlemskab, på et tidspunkt får jeg udleveret en nøgle. Så kan jeg låse mig ind på alle tidspunkter på døgnet, og købe en øl. Eller man kan sætte sig en Sommermorgen, og nyde sine rundstykker og sin kaffe.  

Når jeg har været medlem i 2 år, kan jeg søge om at få min egen hytte. De er eftertragtet hvilket ikke er uforståeligt,


de ligger hel idyllisk. 

Tænk at have sin egen hytte, hvis du møder en sild der vil pille ved din reje, kan du invitere hende indenfor, i dit eget hummer. 


Det var blevet tid til en rundfart i Struer, en tur forbi Det lille Apotek og Bubsi.

Og så havnede jeg på LIMFJORDSKROEN. 

Det blev til mere end en god nat bajer, men så var det også hjem. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar